بقعه شیخ کشف الدین انصاری خلخال بازسازی شد

به گزارش شهر وبلاگ، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خلخال گفت: در راستای حفاظت و حراست از آثار تاریخی، بقعه شیخ کشف الدین انصاری بازسازی شد.

بقعه شیخ کشف الدین انصاری خلخال بازسازی شد

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، علی درویشی صبح امروز، 15 آبان ماه، اظهار کرد: بقعه شیخ کشف الدین انصاری یکی از آثار ملموس تاریخی است که سال جاری بازسازی آن در دستور کار نهاده شد.

او اضافه نمود: این بنای تاریخی توسط استادکاران مجرب در آبان ماه سال جاری بازسازی شد تا از تخریب آن جلوگیری شده و حفاظت و حراست از این بنا عملیاتی گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خلخال بیان نمود: بقعه شیخ کشف الدین انصاری در روستای دایی کندی از توابع بخش خورش رستم خلخال واقع شده است که جزو چند اثر تاریخی استان و مربوط به دوره صفوی است که گنبد دوپوسته دارد.

او گفت: این اثر با دارا بودن ارزش های معماری و داشتن نقش و نگارهای بی نظیر از آجر و کتیبه سنگی نقوش دار توسط اداره کل استان به ثبت ملی رسیده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 743

به "بقعه شیخ کشف الدین انصاری خلخال بازسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بقعه شیخ کشف الدین انصاری خلخال بازسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید