ایستگاه دادمان تا سرانجام سال افتتاح خواهد شد ، شروع به کار ایستگاه میدان کتاب در خرداد 1402

به گزارش شهر وبلاگ، زاکانی با بیان اینکه تست گرم خط 7 مترو از ایستگاه میدان صنعت تا میدان کتاب انجام شد، گفت: در ایستگاه دادمان هزار و 110 میلیارد تومان هزینه شده که تا انتها اسفند این ایستگاه و خرداد سال آینده ایستگاه میدان کتاب افتتاح خواهد شد.

ایستگاه دادمان تا سرانجام سال افتتاح خواهد شد ، شروع به کار ایستگاه میدان کتاب در خرداد 1402

به گزارش خبرنگاران، علیرضا زاکانی ظهر امروز- چهارشنبه 26 بهمن ماه- در جریان انجام تست گرم مسیر منتهی الیه شمالی خط 7 مترو تهران با تاکید بر اینکه یکی از اولویت های مدیریت شهری و شورای ششم توجه به تکمیل هفت خط در حال فعالیت مترو است، اظهار کرد: 60 هزار میلیارد تومان جهت مطلوبیت بهره مندی و تکمیل هفت خط مترو پیش بینی شده است.

شهردار تهران گفت: ساخت خطوط 10 و 11 سال آینده شروع می گردد و برای خط 8 و 9 تمهیداتی پیش بینی شده تا فضای بهره مندی را فراهم کنیم. خط 7 از استادیوم تختی در منطقه 13 شروع می گردد و تا میدان صنعت ادامه دارد؛ ایستگاه تختی جنبه خاتمهه ای دارد و امیدواریم سال آینده به نتیجه برسد.

زاکانی با بیان اینکه تست گرم خط 7 مترو از ایستگاه میدان صنعت تا میدان کتاب به طول تقریبی چهار کیلومتر انجام شد، گفت: در ایستگاه دادمان هزار و 110 میلیارد تومان هزینه شده که تا خاتمه اسفند ماه این ایستگاه و خرداد سال آینده ایستگاه میدان کتاب افتتاح خواهد شد.

شهردار تهران توضیح داد: معماری سنتی در ایستگاه های مترو یکی از ویژگی هایی بود که به عنوان الگوی اول در ایستگاه قیام اجرایی شد و کوشش بر این بود که به سمتی برویم که فضاهای ایستگاهی را با معماری هویت ایرانی-اسلامی شکل بدهیم تا هم طراوت و لطافت زیر زمین فراهم گردد و هم سنخیت در ارائه خدمت فراهم باشد که مورد استقبال بود و در ایستگاه دادمان نیز به سمت روش سنتی رفته ایم و امیدواریم ظاهر آن زیبایی و طراوت را فراهم کند؛ ایستگاه های نو بهتر و زیباتر از ایستگاه های قبل خواهد بود.

با بیان اینکه روز گذشته تفاهم نامه ای با بنیاد مسکن منعقد کردیم و 6 کیلومتر از انتهای خط 4 را با بنیاد مسکن دنبال کردیم که منطقه 4 و 18 پشتیبان این بخش بودند. به لطف الهی این مسیر کار و کوشش که شرکت بهره برداری مترو شروع نموده امکان فوق العاده خوبی را برای بهره مندی مردم ایجاد نموده است.

زاکانی با اشاره به انجام تست گرم خط 6 در مدت اخیر گفت: امیدواریم با افتتاح خط 6 شاهد خدمات رسانی جدی به مردم در این خط باشیم؛ کارهای شبانه روزی ما معطل کاری دیگر نیست و به طور همزمان چهار مسیر تامین 630 دستگاه واگن نیز انجام می گردد که با مشارکت واگن سازی صورت می گیرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 بهمن 1401 بروزرسانی: 26 بهمن 1401 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 2081

به "ایستگاه دادمان تا سرانجام سال افتتاح خواهد شد ، شروع به کار ایستگاه میدان کتاب در خرداد 1402" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایستگاه دادمان تا سرانجام سال افتتاح خواهد شد ، شروع به کار ایستگاه میدان کتاب در خرداد 1402"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید