انتقاد مارشال دوستم از عملی نشدن توافقنامه ایجاد دولت مشارکتی افغانستان

به گزارش شهر وبلاگ، مارشال عبدالرشید دوستم با انتقاد از عملی نشدن توافقنامه ایجاد دولت مشارکتی بین اشرف غنی و عبدالله اجرا شدن این توافقنامه را برای تامین صلح پایدار ضروری دانست.

انتقاد مارشال دوستم از عملی نشدن توافقنامه ایجاد دولت مشارکتی افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، احسان نیرو سخنگوی مارشال عبدالرشید دوستم با انتقاد از عملی نشدن کامل توافقنامه ایجاد دولت مشارکتی بین اشرف غنی و عبدالله عبدالله گفت: باوجودی که 7 ماه از امضای توافقنامه می گذرد اما هنوز محل کار مارشال دوستم معین نشده و به همین دلیل است که به کابل نیامده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

براساس توافقنامه غنی و عبدالله قرار بود که عبدالرشید دوستم پس از ارتقا به رتبه مارشالی عضویت شورای عالی دولت و شورای امنیت ملی را نیز داشته باشد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

سخنگوی دوستم خطاب به دولت افغانستان اظهارداشت که اجازه دهند دوستم وارد عمل گردد تا ناامنی های ولایت های شمالی را مهار کند.

گل احمد نورزاد عضو مجلس افغانستان نیز در این باره به طلوع نیوز گفت: دولت باید به تعهداتش جامعه عمل بپوشاند، کشور در یک شرایط بحرانی قرار گرفته است؛ دیگر نباید کشور را بطرف بحران ببرند.

فریدون خوزون سخنگوی شورای عالی مصالحه اما درباره عملی شدن بعضی از بندهای توافقنامه ایجاد دولت مشارکتی می گوید که عبدالله تمام کوشش های خویش را بر فرایند صلح متمرکز نموده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 998

به "انتقاد مارشال دوستم از عملی نشدن توافقنامه ایجاد دولت مشارکتی افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد مارشال دوستم از عملی نشدن توافقنامه ایجاد دولت مشارکتی افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید