اعطای 5 هزار میلیارد ریال تسهیلات به پروژه های گردشگری

به گزارش شهر وبلاگ، ایرنا/ براساس آخرین گزارش های بدست رسیده، اعطای 5 هزار میلیارد ریال تسهیلات به پروژه های گردشگری صورت می گیرد.

اعطای 5 هزار میلیارد ریال تسهیلات به پروژه های گردشگری

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بانک گردشگری به منظور اعطای 5 هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات بند (الف) تبصره (18) قانون بودجه سال 1400 کل کشور تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

مراسم امضای این تفاهم نامه به امضای سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری این وزارتخانه، مرتضی خامی مدیرعامل بانک گردشگری و حسین رحمتی قائم مقام مدیرعامل این بانک به امضا رسید.

سعید اوحدی گفت: توفیق بسیار بزرگی است که این تفاهم نامه با همکاری بانک گردشگری امضا شد. خوشبختانه دولت فرصت خوبی برای استفاده از تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه فراهم کرده است. از سوی این وزارتخانه تمام تفاهم نامه ها با بانک های عامل مرتبط با این تبصره منعقد شده است.

اوحدی اضافه نمود: دولت در قانون بودجه سال 1400 یک ظرفیت بسیار خوبی را برای رونق تولید در قالب بند الف تبصره 18 لحاظ کرده است که خوشبختانه به صورت عادلانه بین دستگاه ها توزیع شد و از محل این منابع حدود 15هزار میلیارد ریال به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اختصاص یافت و قرار شد به هر میزانی که این وجوه که با نرخ یک درصد در بانک ها سپرده می شود، بانک ها نیز یک و نیم برابر آن منابع را اختصاص دهند و با نرخ مصوب بانک خود در قالب تسهیلات با نرخ ترجیحی بپردازند.

او اضافه نمود: در همین ارتباط تفاهم نامه اعطای این تسهیلات با بانک گردشگری امضا شد که 2 هزار میلیارد ریال از سوی این وزارتخانه اختصاص می یابد و یک و نیم برابر این مبلغ نیز از سوی بانک گردشگری تخصیص خواهد یافت و در قالب تسهیلات بزودی به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

اوحدی ادامه داد: از 15 هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده برای این وزارتخانه، 40 درصد به حوزه صنایع دستی و 60 درصد به حوزه گردشگری اختصاص یافته که با رویکرد تکمیل طرح ها در نظر گرفته شده است، از محل این تسهیلات طرح های بالای 70 درصد پیشرفت تکمیل می شوند تا به رونق اشتغال در کشور کمک شود. پیش بینی ما این است از محل این منابع 40 هزار شغل نو بوجود خواهد آمد. او ادامه داد: به منظور نظارت هرچه بهتر بر این تفاهم نامه، کمیته مشترکی که متشکل از کارشناسان هستند تشکیل خواهد شد که وظیفه این کمیته نظارت دقیق و رصد فعالیت ها در سطح ستادی و استانی است.

تاثیر استفاده از منابع تبصره 18 در ایجاد اشتغال

علی اصغر شالبافیان گفت: خوشبختانه شاهد این هستیم که آخرین قرارداد از محل منابع تبصره 18 از سوی این وزارتخانه با بانک گردشگری منعقد شد و یکی از اثرات تخصیص منابع تبصره 18 تکمیل پروژه های نیمه تمام و تاثیری است که در اشتغال می گذارد. او اضافه نمود: از تلاش های مسئولان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سه ماه اخیر تشکر می کنم که نهضت نوی را برای استفاده از منابع تبصره 18 ایجاد کردند. امید داریم در ادامه پیگیری های وزارتخانه موافقت مراجع ذی ربط را درباره استفاده از منابع تبصره 18 برای بازسازی پروژه های گردشگری دریافت کنیم و همچنین بتوانیم رقم اختصاص یافته به حوزه گردشگری را افزایش دهیم.

آمادگی بانک گردشگری برای تامین مالی پروژه ها

مرتضی خامی گفت: بسیار راضی هستم که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به این بانک اعتماد کرده است. این قول را می دهم که مدیران این بانک تمام تلاششان را برای اجرایی شدن هرچه بهتر این تفاهم نامه به کار گیرند.

او گفت: این بانک با توجه به رسالتی که به واسطه اماکن گردشگری و حمایت از بخش گردشگری در گذشته داشته است، اعتبارات خوبی از محل منابع داخلی به همراه تفاهم نامه هایی که با صندوق توسعه ملی داشته اختصاص داده و توانسته بیش از 100 مرکز بزرگ گردشگری را تامین مالی کند.

او اضافه نمود: با تفاهم نامه ای که امضا شد قصد داریم در تامین مالی پروژه های گردشگری برای تکمیل و توسعه در سطح کشور از ظرفیت های این بانک استفاده کنیم. در بانک گردشگری این تخصص و توانمندی وجود دارد که بتوانیم حوزه گردشگری را در بخش سفر و نیز بخش سخت افزاری آن یعنی حوزه هتل ها و اقامتگاه ها حمایت کنیم.

منبع: همگردی
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1866

به "اعطای 5 هزار میلیارد ریال تسهیلات به پروژه های گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای 5 هزار میلیارد ریال تسهیلات به پروژه های گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید