از سرگیری پروازها میان بنغازی و طرابلس پس از 18 ماه

به گزارش شهر وبلاگ، پس از 18 ماه، پروازها میان طرابلس، مقر دولت وفاق ملی لیبی و شهر بنغازی تحت کنترل دولت شرق این کشور از سر گرفته شد. اقدامی که بیانگر نشانه ای از آتش بس قوی میان این دو قدرت است.

از سرگیری پروازها میان بنغازی و طرابلس پس از 18 ماه

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت وفاق ملی لیبی به نخست وزیری فایز السراج که در سطح بین المللی رسمیت دارد و دولت مستقر در شرق لیبی که خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای شورشی موسوم به ارتش ملی از آن حمایت می نماید، از سال 2011 بر سر قدرت با یکدیگر درگیر هستند اما طی ماه های اخیر دو طرف جلسات مذاکره ای را با نظارت سازمان ملل و با هدف خاتمه دادن به این درگیری برگزار نموده اند.

دولت وفاق ملی با صدور بیانیه ای اعلام نمود، کوشش های السراج و احمد عمر معیتیق، معاون وی برای از سرگیری پروازها میان بنغازی و طرابلس موفقیت آمیز بود.

براساس این بیانیه، شرکت خطوط هوایی آفریقا و سه شرکت هواپیمایی لیبی بر میزان آمادگی ها برای آغاز مجدد پروازها میان این دو شهر نظارت خواهند داشت.

پروازهای میان این دو شهر از 18 ماه پیش و در پی حملات نیروهای خلیفه حفتر به طرابلس در آوریل 2019 متوقف شده بود.

با وجودی که از سر گیری پروازها بیانگر کوشش ها برای برقراری آتش بس است اما طرف های درگیر همدیگر را به استفاده از گروه های تروریستی متهم می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 778

به "از سرگیری پروازها میان بنغازی و طرابلس پس از 18 ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از سرگیری پروازها میان بنغازی و طرابلس پس از 18 ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید