چینی ها پوست مقاوم در برابر سرمای شدید ساختند!

به گزارش شهر وبلاگ، محققان چینی پوست الکترونیکی جدیدی ساخته اند که می تواند دربرابر سرمای شدید مقاومت کند.

چینی ها پوست مقاوم در برابر سرمای شدید ساختند!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، پوست الکترونیکی جدیدی که برای دست های رباتیک ساخته شده است، توانایی ربات ها و اندام های رباتیک را در محیط های بسیار سرد تقویت می نماید. محققان چینی می گویند این پوست حتی در دمای 78- درجه سانتی گراد به طور مؤثر عمل می نماید.

پوست الکترونیکی مهارت بیشتری برای ربات ها به ارمغان می آورد و فراتر از زنده ماندن، به ربات ها یاری می نماید تا در شرایطی کار نمایند که تجهیزات الکترونیکی سنتی نمی توانند فعالیت نمایند.

دانشمندان چینی می گویند که پوست رباتیک به ربات ها حس لامسه می دهد و آن ها را قادر می سازد تا فشار را احساس نمایند. حس لامسه توانایی ربات ها را برای تعامل با محیط و انجام کار مؤثرتر بهبود می بخشد.

یکی دیگر از قابلیت های پوست رباتیک خودترمیم شوندگی است. این پوست حتی اگر در سرمای شدید آسیب ببیند، به طور کامل امکان بازیابی دارد. خودترمیم شوندگی ادامه مأموریت ها را برای ربات ها تضمین می نماید، بدون اینکه در اثر پارگی جزئی یا خرابی کنار گذاشته شوند.

دستاورد کنونی محققان چینی مدیون موفقت قبلی تیم تحقیقاتی توسعه پوست الکترونیکی خودترمیم شونده در همه شرایط آب وهوایی در سال 2020 است. محققان به موفقیت پوست الکترونیکی خوش بین هستند و کاربردهای آن را فراتر از اکتشافات قطبی تصور می نمایند.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 خرداد 1403 بروزرسانی: 6 خرداد 1403 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 2179

به "چینی ها پوست مقاوم در برابر سرمای شدید ساختند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چینی ها پوست مقاوم در برابر سرمای شدید ساختند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید