فراوری قدرتمندترین موتور درون سوز خودروسازی جنرال موتورز متوقف شد

به گزارش شهر وبلاگ، فراوری قدرتمندترین موتور درون سوز جنرال موتورز متوقف شد تا این شرکت سریع تر به سمت برقی شدن محصولات خود گام بردارد.

فراوری قدرتمندترین موتور درون سوز خودروسازی جنرال موتورز متوقف شد

با وجود آنکه جنرال موتورز هنوز راه زیادی تا تمام الکتریکی شدن محصولاتش دارد، اما با توقف فراوری قدرتمندترین موتور درون سوز خود، به نظر می رسد که گام های بزرگی را در این زمینه شروع نموده است.

زمانی که مدل سال 2019 شورلت کوروت C7 ZR1 معرفی گردید، با 755 اسب بخار قدرت و موتور 6.2 لیتری سوپرشارژر V8، دنیای ابرخودروها را کاملا تکان داد. موتوری که LT5 نام داشت.

برخلاف نسل قبلی Chevrolet Corvette ZR1 که از موتور یکسانی با کادیلاک (Cadillac) استفاده می کرد، این پیشرانه LT5 تازه منحصرا به طور اختصاصی برای کوروت بود. خارج از حوزه خودروهای خیابانی، جنرال موتورز آن را به اسم یک موتور مستقل هم ارائه داد اما اکنون دوران LT5 به خاتمه رسیده است.

این موضوع حتی در وب سایت Chevrolet Performance Parts هم به اطلاع کاربران رسیده است و یک پیغام هشدار بیان می نماید که فراوری محصول متوقف شده است.

هرچند می دانستیم که C7 ZR1 مدت زیادی دوام نخواهد داشت و به اسم اوج خودروهای عملکردی جنرال موتورز، در حقیقت نمونه دیگری برای هماهنگ شدن با موتور V8 آن وجود نداشت. از سویی شاید نسخه نهایی Camaro IROC می توانست با LT5 همراه باشد اما با کم شدن فروش کامارو و مسائل فراوری در مدل های اصلی، چنین اقدامی هم احتمالا بسیار هزینه بر خواهد بود.

شورلت کوروت C7 ZR1 مدل سال 2019

دیگر موتورهای جنرال موتورز که همچنان فراوری خواهند شد

با این وجود، نباید از خاتمه فراوری موتور احتراق داخلی جنرال موتورز ناراحت بود زیرا دیگر مدل های فراوریی همچنان گزینه های فوق العاده ای محسوب می شوند. ازجمله موتور LT4 V8 سوپرشارژر که در Camaro ZL1 و Cadillac CT5-V استفاده شده و در بالاترین سطح دارای قدرت 668 اسب بخار است و یا موتور فوق العاده DOHC V8 که به زودی در C8 Corvette Z06 خواهیم دید. اگرچه این موتور قطعا 755 اسب بخار قدرت نخواهد داشت اما از سوی دیگر دلیلی وجود ندارد که نسل بعدی ZR1 دارای نسخه ای با قدرت مشابه یا بالاتر نباشد.

باید توجه داشت که این ها خودروهای کوروت با موتور فقط درون سوز هستند اما باید خودروهای الکتریکی را هم به این دسته افزود که با C8 Corvette E-Ray برای سال 2023 شروع می گردد. این موتور از یک موتور تنفس طبیعی 6.2 لیتری با 490 اسب بخار استفاده خواهد نمود و یک موتور الکتریکی در کنار آن کل قدرت خروجی را تا 650 اسب بخار افزایش می دهد. پس از آن پرچمدار تازه با نام زورا (Zora) است که مدت هاست شایعاتی وجود دارد که با پیشرانه هیبریدی و 1000 اسب بخار قدرت عرضه خواهد شد.

بنابراین اگرچه LT5 با توقف فراوری روبرو می گردد اما گزینه های قدرتمندتر و بهتری هم در راه خواهد بود.

منبع: بیت ران
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1683

به "فراوری قدرتمندترین موتور درون سوز خودروسازی جنرال موتورز متوقف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری قدرتمندترین موتور درون سوز خودروسازی جنرال موتورز متوقف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید