تعداد قربانیان حمله بوکوحرام به شمال شرق نیجریه به 79 نفر رسید

به گزارش شهر وبلاگ، مقامات محلی آمار جدید قربانیان حمله عناصر گروه تکفیری- تروریستی بوکو حرام را در شمال شرقی نیجریه 79 نفر اعلام کردند.

تعداد قربانیان حمله بوکوحرام به شمال شرق نیجریه به 79 نفر رسید

به گزارش امروز (چهارشنبه) پایگاه خبری عربی 21 این مقامات در بیانیه های رسانه ای گفتند که طی عملیات امداد و نجات، اجساد 35 نفر دیگر پیدا شده و شمار قربانیان حمله تا به امروز به 79 نفر افزایش یافته است.

گروه تروریستی بوکوحرام شنبه شب با حمله به روستایی در استانبورنو در شمال شرق نیجریه، کشاورزانی که مشغول برداشت برنج بودند را قتل عام کردند.

از سال 2009، بیش از 20 هزار نفر در اثر خشونت های گسترده بوکو حرام که از سال 2000 در نیجریه شکل گرفته است، کشته شدند.

گروه تروریستی بوکوحرام و شاخه دیگر آن موسوم به دولت اسلامی آفریقای غربی تا به امروز هزاران نفر را در نیجریه به قتل رسانده و میلیون ها تن دیگر را آواره کرده اند.

بوکوحرام همچنین در سال 2015 حملاتی را به کشورهای همسایه نیجریه مانند کامرون، چاد و نیجر انجام داد و دست کم دو هزار نفر در جریان حملات این گروه در منطقه دریاچه چاد کشته شدند.

سالانه صدها هزار نفر به دلیل حملات و درگیری های تروریستی در نیجریه مجبور به مهاجرت می شوند.

دکتر صافه فعال حقوق بشر نیجریه می گوید : بسیاری از گروه های تروریستی نظیر القاعده، داعش و بوکوحرام که مدعی برقراری حکومت اسلامی هستند توسط آمریکا در خاومیانه و آفریقا ایجاد شده اند.

دکتر صافه در همایش مجازی بازخوانی جنایات آمریکا که تیر ماه امسال در بوشهر برگزار گشت ، گفت : در سال 1979 میلادی سیستم آمریکایی در نیجریه حاکم شد و این آغاز بسیاری از مسائل و بدبختی مردم نیجریه تا امروز بوده و از آن زمان تا به امروز هیچ وقت اوضاع این کشور بهتر نشده و هر روز بدتر و بدتر شده است.

این فعال حقوق بشر نیجریه ادامه داد: آنچه که تا به امروز از آمریکا نصیب نیجریه شده ایجاد گروه های تروریست مانند بوکو حراماست که مدعیان حکومت اسلامی و به نوعی داعش نیجریه ای به شمار می روندو راهزنی آدم ربایی و انواع و اقسام جنایات در این کشور انجام می دهند. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 934

به "تعداد قربانیان حمله بوکوحرام به شمال شرق نیجریه به 79 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد قربانیان حمله بوکوحرام به شمال شرق نیجریه به 79 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید