بنیان گذار موسیقی کلاسیک لرستان در گذشت

به گزارش شهر وبلاگ، خبرنگاران/لرستان هیئت امنای انجمن موسیقی لرستان به مناسبت درگذشت استاد محمود مدیری بنیانگذار موسیقی کلاسیک در استان پیغام تسلیت صادر کرد.

بنیان گذار موسیقی کلاسیک لرستان در گذشت

محمد میرزاوندی رئیس انجمن موسیقی لرستان امروز 27 بهمن ماه، اظهار کرد: استاد محمود مدیری بنیانگذار موسیقی کلاسیک در لرستان از آهنگ سازان و نوازندگان توانمند ویولن که زحمات و کوشش های فراوانی جهت اعتلای موسیقی لرستان کشیده است.

وی توضیح داد: وی 25 اسفند 1314 در نهاوند به جهان می آید و از 12 سالگی در دسته موزیک ارتش استخدام می گردد و دیپلم را در مدرسه شبانه نزد استاد حمید جزایری در خرم آباد طی می نماید.

رئیس انجمن موسیقی لرستان اعلام نمود: مدیری ابتدا به نواختن ساکسیفون و ترمپت مشغول می گردد و سپس نواختن ویلون را به طور شروع و مدتی نیز خدمت استاد شاپور نیاکان هنر آموخت.

میرزاوندی اعلام نمود: از جمله کارهای فاخر زنده یاد استاد مدیری نت نویسی آهنگ های لری است که با زحمات استاد زنده یاد حمید ایزدپناه در کتاب لرستان در آیینه تاریخ سال 1351 منتشر شده است.

سید فرید قاسمی در کتاب دانشنامک خرم آباد ضمن معرفی استاد مدیری، می نویسند: آهنگ های چشم به راه، دایه دایه، یاد یار، کفش طلا، بیا بختم و بیا یارم، هالوی گندم خر، قدم خیر، وطن، دلدار از ساخته های اوست.

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1171

به "بنیان گذار موسیقی کلاسیک لرستان در گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنیان گذار موسیقی کلاسیک لرستان در گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید