باستان شناسان به یکی از بزرگترین مجموعه آثار تاریخی آزتک ها دست پیدا کردند

به گزارش شهر وبلاگ، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، باستان شناسان به یکی از بزرگترین مجموعه آثار تاریخی آزتک ها دست پیدا کردند.

باستان شناسان به یکی از بزرگترین مجموعه آثار تاریخی آزتک ها دست پیدا کردند

کاوش باستان شناسان در مکزیکو سیتی به کشف مجموعه بزرگی از آثار تاریخی چوبی و نادر متعلق به آزتک ها منجر شده است. این گنجینه تاریخی بیش از 2500 شی چوبی در شکل، میزان و کاربردهای مختلف را شامل می گردد.

بعلاوه تعداد زیادی اثر تاریخی که به وسیله ساکنان تنوچتیتلان، مرکز امپراتوری آزتک بجای مانده است، به وسیله باستان شناسان کشف شد.

محققان موسسه ملی انسان شناسی مکزیک این مجموعه آثار تاریخی را در بنای تاریخی به نام معبد مایور کشف کردند که در مرکز مجتمع مهم تشریفاتی و مذهبی آزتک ها قرار گرفته است.

اشیای چوبی که اخیرا در معبد مایور کشف شده اند، به وسیله مردمی که در فاصله 1325 تا 1521 میلادی در مرکز آزتک ها زندگی میکردند به عنوان پیشکش به خدایان هدیه میشدند.

کشف اخیر باستان شناسان، اطلاعات تازه و گسترده ای درباره اشیای شخصی و ارزشمندی از جمله گوشواره، نقاب، زیورآلات، سربند، مجسمه و کوزه ارائه نموده است. این آثار از جنس چوب ساخته میشدند و به وسیله کاهنان، شهروندان و زائرانی که از نقاط مختلف به این مکان سفر نموده بودند، به معبد اهدا میشدند.

در جریان کاوش اخیر باستان شناسان آثاری از جنس طلا، مس و سرامیک کشف شد اما این مجموعه آثار چوبی بود که این اکتشاف را از سایر کشف های مشابه متمایز نموده است.

منبع: همگردی
انتشار: 30 تیر 1401 بروزرسانی: 30 تیر 1401 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1968

به "باستان شناسان به یکی از بزرگترین مجموعه آثار تاریخی آزتک ها دست پیدا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باستان شناسان به یکی از بزرگترین مجموعه آثار تاریخی آزتک ها دست پیدا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید