افزایش 200 تنی تولید ماهی در کردستان

به گزارش شهر وبلاگ، مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی کردستان گفت: سال گذشته ده هزارو 345 تن ماهی در کردستان تولید شده که پیش بینی می شود این رقم امسال به ده هزار و 550 تن افزایش یابد.

افزایش 200 تنی تولید ماهی در کردستان

به گزارش خبرنگار از ، مهدی فتحی مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: امسال زیر ساخت و پتانسیل افزایش تولید ماهی در استان فراهم شده ولی با توجه به کاهش بارندگی ها در دو ماه ابتدایی امسال و کمبود آب، در زمینه پرورش ماهی دچار مشکل خواهیم شد بنابراین افزایش تولید 100 تن ماهی نسیت به سال گذشته منوط به بارش باران زمان به جای مانده بهار خواهد بود.

مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: رایزنی هایی برای احداث فاز دو بزرگترین مجتمع پرورش ماهی خاور میانه در سروآباد اجرا شده است که در در حال برنامه ریزی برای انجام مسال زیر ساختی آن هستیم.

فتحی با اشاره به این که در سال گذشته حدود 6 هزار تن ماهی از مرز های استان صادر شده است گفت: حدود یک هزار تن آن تولید استان کردستان در این زمینه می باشد.

او اضافه کرد: در سال گذشته یک میلیون و 370 هزار قطعه ماهی زینتی در استان تولید شده است که از این مقدار 250 هزار قطعه آن صادر شده است.

سرانه مصرف استان برای هر نفر حدود 6.3 کیلو گرم می باشد که این رقم با سرانه تولید ما در استان برابری می کند.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 شهریور 1400 بروزرسانی: 2 شهریور 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1639

به "افزایش 200 تنی تولید ماهی در کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 200 تنی تولید ماهی در کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید