آخرین شرایط طرح های تغییر شیوه سهمیه بندی بنزین

به گزارش شهر وبلاگ، یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید نمود: هنوز یک کمیته کارشناسی مشترک بین دولت، مجلس و نمایندگان بخش خصوصی برای آنالیز کارشناسی کارکرد ها و آثار طرح های مطروحه در زمینه تغییر شیوه سهمیه بندی و قیمت گذاری حامل های انرژی شکل نگرفته است.

آخرین شرایط طرح های تغییر شیوه سهمیه بندی بنزین

به گزارش ایسنا، فریدون عباسی درباره آخرین شرایط آنالیز طرح های سهمیه بندی بنزین در کمیسیون انرژی، اعلام کرد: مباحثی که از ابتدای شروع به کار مجلس یازدهم در این موضوع مطرح شده در کمیته نفت کمیسیون در حال آنالیز است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: یکی از این طرح ها، طرح وان بود که سال گذشته مطرح شد و بنده به عنوان یک کارشناس سوالاتی را در مورد این طرح اعلام کردم و از ارائه کننده طرح خواستم که بنده را قانع کند و اکنون نیز در حال کار بر روی این طرح هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه هنوز یک کمیته کارشناسی مشترک بین دولت، مجلس و نمایندگان بخش خصوصی برای آنالیز کارشناسی طرح های مطروحه در موضوع سهمیه بندی حامل های انرژی و قیمت گذاری آن ها تشکل نشده است، اظهار کرد: سال گذشته بعضی از طرح های مطروحه در بحث تغییر شیوه اختصاص سهمیه ها در کمیسیون انرژی آنالیز شد، اما هنوز اجماعی صورت نگرفته تا با کار کارشناسی دقیق به یک نتیجه تعیین برسیم.

با کار جزیره ای در این حوزه به نتیجه مطلوب نمی رسیم

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه یکباره وزارت نفت و دولت خودش به سمت اجرای طرحی به صورت آزمایشی در حوزه سهمیه بندی بنزین رفته است، توضیح داد: تا زمانی که در این حوزه به صورت جزیره ای کار گردد به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید و باید کارکرد هر یک از طرح ها و نتایح آنان مورد آنالیز کارشناسی قرار گیرد.

عباسی در خاتمه توضیح داد: مجلس جای خوبی برای آنالیز این موضوعات است و هر تغییری در شیوه سهمیه بندی یا قیمت گذاری ها پس از انجام کار کارشناسی بهتر است همراه با مصوبه مجلس باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1887

به "آخرین شرایط طرح های تغییر شیوه سهمیه بندی بنزین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط طرح های تغییر شیوه سهمیه بندی بنزین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید