کشف گور جمعی سربازان سودانی کشته شده در دوره البشیر

به گزارش شهر وبلاگ، دادستان کل سودان از کشف یک گور جمعی مربوط به اجساد سربازانی که گفته می گردد در دوره عمر البشیر قصد فرار از اردوگاه ارتش را داشتند، اطلاع داد.

کشف گور جمعی سربازان سودانی کشته شده در دوره البشیر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، تاجر السر الحبر دادستان کل سودان از کشف یک گور جمعی حاوی اجساد سربازانی که گفته می گردد در سال 1998 در دوره عمر البشیر رئیس جمهور سابق این کشور در حین کوشش برای فرار از اردوگاه ارتش کشته شدند، اطلاع داد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، دادستان کل سودان اضافه نمود که این گور جمعی در شرق خارطوم پایتخت سودان کشف شده و اجرای تحقیقات درباره آن شروع شده است.

وی توضیح داد که بعضی از جنایتکاران و مظنونین به دست داشتن در این کشتار که منتسب به دولت سابق البشیر بودند، اکنون از کشور متواری شده اند.

الحبر توضیح داد که این سربازان از ترس اعزام به سودان جنوبی برای جنگ در دوره جنگ داخلی رژیم البشیر با شورشیان، قصد فرار از اردوگاه شهرک العیلفون واقع در فاصله 40 کیلومتری جنوب شرقی خارطوم را داشته اند که به ضرب گلوله کشته شده اند.

وی به تعداد اجساد کشف شده اشاره ای نکرد.

شاهدان عینی در آن دوره گفته بودند که ده ها سرباز پس از مخالفت مسئولان اردوگاه به اعطای مرخصی به آن ها برای گذراندن تعطیلات عید سعید قربان در کنار خانواده هایشان، قصد داشتند از اردوگاه فرار نمایند که کشته شدند در حالی که رژیم البشیر مدعی شد که 55 نفر از آن ها در رود نیل غرق شدند.

از سوی دیگر گروه های معارض گفتند که رژیم البشیر به طور عمدی بیش از 100 سرباز را به قتل رسانده است.

وائل علی سعید عضو کمیته تحقیق نیز گفت که پس از نبش قبر اجساد در حال حاضر همکاری با پزشکی قانونی ادامه دارد.

ارتش سودان در آن دوره جوانان را برای اعزام به جبهه های جنگ با شورشیان جنوبی جذب می کرد تا اینکه درگیری با شورشیان در سال 2005 با امضای توافق صلح به سرانجام رسید و زمینه برای استقلال سودان جنوبی پس از برگزاری همه پرسی در سال 2011 فراهم شد.

م

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 412

به "کشف گور جمعی سربازان سودانی کشته شده در دوره البشیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف گور جمعی سربازان سودانی کشته شده در دوره البشیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید