نماینده ویژه پوتین با دستیار ظریف ملاقات کرد

به گزارش شهر وبلاگ، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه با دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان در تهران ملاقات کرد.

نماینده ویژه پوتین با دستیار ظریف ملاقات کرد

به گزارش خبرنگاران ، الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور حل و فصل بحران سوریه که در رأس یک هیئت بلند پایه سیاسی و نظامی در تهران به سر می برد، در ادامه رایزنی های خود امروز چهارشنبه 30 مهرماه با علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و هیئت همراه دیدار کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

طرفین در این دیدار درخصوص آخرین تحولات سوریه از جمله فرآیند سیاسی و کمیته قانون اساسی، شرایط میدانی بویژه اوضاع ادلب و همچنین ابتکارات دو طرف جهت یاری به بهبود شرایط مالی و انسان محبت آمیز سوریه مصاحبه و گفتگو کردند.

در این دیدار لاورنتیف با یادآوری دستاوردهای مثبت ناشی از همکاری های ایران و روسیه در سوریه به صورت دوجانبه و همچنین در چارچوب فرایند آستانه، بر ضرورت تداوم و تقویت رایزنی ها و همکاری های فی مابین در سطوح مختلف سیاسی و میدانی تأکید کرد.

وی از پیشرفت های حاصله در نشست های کمیته قانون اساسی استقبال و ابراز امیدواری کرد که این کمیته بتواند به فعالیت های خود تا رسیدن یه نتیجه نهایی ادامه دهد.

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه با اشاره به موضوع بازگشت آوارگان به عنوان یک مسئله انسان محبت آمیز، از کارشکنی بعضی کشورها در اجرای این موضوع انسانی انتقاد کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی در این دیدار با اشاره به کوشش های دو کشور ایران و روسیه در جهت پیشرفت کار کمیته قانون اساسی و نقش اصلی فرایند آستانه در تشکیل این کمیته، این فرایند را مهمترین فرمت در حل و فصل سیاسی بحران سوریه دانست و حمایت از پیشرفت کار کمیته قانون اساسی بدون مداخله خارجی و اعتمادسازی میان اعضای کمیته را موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

خاجی همچنین به همکاری های راهبردی ایران و روسیه در سوریه در سطوح میدانی و سیاسی اشاره و از تقویت و توسعه آن به ویژه در امور بشرمحبت آمیز و بازگشت صلح و آرامش به سوریه استقبال کرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 798

به "نماینده ویژه پوتین با دستیار ظریف ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده ویژه پوتین با دستیار ظریف ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید