نشست فوری شورای امنیت برای آنالیز مناقشه قره باغ

به گزارش شهر وبلاگ، منابع خبرگزاری گزارش داده اند شورای امنیت سازمان ملل متحد برای آنالیز تنش ها میان آذربایجان و ارمنستان نشست فوری برگزار می نماید.

نشست فوری شورای امنیت برای آنالیز مناقشه قره باغ

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا در سطح شیبدار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، منابع خبرگزاری گزارش داده اند شورای امنیت سازمان ملل متحد برای آنالیز تنش ها میان آذربایجان و ارمنستان نشست فوری برگزار می نماید.

خبرگزاری فرانسه دوشنبه شب به وقت تهران گزارش داد که شورای امنیت سازمان ملل متحد فردا سه شنبه برای رسیدگی به درگیری ها در منطقه قره باغ بین ارمنستان و آذربایجان جلسه ای اضطراری برگزار می نماید.

دبیر کل سازمان ملل متحد نیز روز یکشنبه نسبت به شروع مجدد درگیری بین آذربایجان و ارمنستان واکنش نشان داد.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنانی خواهان پایان فوری نبرد بین ارمنستان و آذربایجان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی شد. گوترش با محکوم کردن کشته شدن غیر نظامیان در این درگیری، از گفت وگوی تلفنی خود با سران دو کشور در آینده نزدیک خبر داده است.

جمهوری های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال 1992 به دنبال تصرف منطقه قره باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و کوشش ها برای حل مناقشه قره باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تا به امروز بی نتیجه بوده است.

دو روز پیش از شروع درگیری ها، سفارت آمریکا در باکو و ایروان از شهروندان آمریکایی خواسته بود وارد منطقه مورد مناقشه نشوند.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 594

به "نشست فوری شورای امنیت برای آنالیز مناقشه قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست فوری شورای امنیت برای آنالیز مناقشه قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید