مهلت ثبت آرزو در صفحه کمپین آرزوها به انتها رسید

به گزارش شهر وبلاگ، کمپین آرزوهای شهر تهران حاصل کوشش کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر و تصویری همگرا از همکاری سازمان های شهرداری نظیر؛ سازمان فناوری، مرکز ارتباطات، مرکز مطالعات شهر تهران، شهرداری مناطق، سازمان زیباسازی، معاونت برنامه ریزی و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری است.

مهلت ثبت آرزو در صفحه کمپین آرزوها به انتها رسید

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، امروزه با شکل گیری و رشد پارادایم انسانی و اجتماعی، مدیران و برنامه ریزان شهری علاوه بر مسائل کالبدی به تأمل در مباحثی چون مشارکت ، سرمایه اجتماعی، حکمروایی مطلوب شهری و ... می اندیشند و وجوه مختلف آن را در دستور کار قرار دهند. با این اوصاف، مشارکت مردم و استفاده از دانش بومی آنها در مقوله مدیریت شهری با رویکرد محله محوری، امری لازم است. ازاین رو ایده کمپین آرزوهای تهران باهدف گسترش مشارکت مستقیم شهفرایندان و حرکت به سوی شکل گیری شهر انسان محور و با بهره گیری از تجارب پیروز بین المللی شکل گرفت. در این راستا نشستی داشتیم با زهرا نژاد بهرام عضو شورای شهر که ایده پرداز این کمپین هستند و حامد مظاهریان معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورای شهر و کم و کیف این کمپین را جویا شدیم .

در این جلسه زهرا نژاد بهرام ضمن اشاره به ضرورت اداره شهر با نظر شهفرایندان گفت: هدف ما در کمپین آرزوها مشارکت بیشتر شهفرایندان در اداره امور شهر، افزایش سرمایه و اعتماد اجتماعی، تعامل دوسویه میان شهفرایندان و مدیریت شهری، افزایش شورونشاط اجتماعی و افزایش احساس تعلق به محل زندگی میان شهفرایندان است.

او یادآور شد سنگ زیرین حکمروایی شهری که اعتماد ، مشارکت ، پاسخگویی است و در این راستا مدیریت شهری در جهت تغییری اساسی برای نهادینه کردن حکمروایی شهری مسئله مشارکت را در دستور کار خود قرار داد .

او در ادامه از فرایند کار کمپین آرزوها نیز گفت: کمپین آرزوهای تهران مرحله نخست آزمایشی خود را در آبان 98 از محله یوسف آباد شروع کرد و در انتهای آذر همان سال به مناسبت شب یلدا با اعلام آرزوهای برتر مردمی به کار خود انتها داد. دومین فاز کمپین در محله امیرآباد به ثمر نشست. پس ازاینکه کمپین دو مرحله آزمایشی خود را با پیروزیت گذراند و به عنوان اثر شایسته تقدیر در ششمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی شناخته شد؛ تیم کارشناسی ما با جدیت بیشتر و با شناسایی نقاط قوت و ضعف گذشته، در بهمن ماه امسال در پهنه شهر تهران مجدداً کمپین را استارت زدند. در این مرحله صفحه کمپین در سایت تهران من به روی شهفرایندان گگردده شد.

نژاد بهرام در پاسخ به این سؤال که میانگین بازدید روزانه صفحه کمپین آرزوها در سایت تهران من چه میزان است گفت: میانگین بازدید روزانه از این صفحه در بعضی روزها بالغ بر 2000 بازدیدکننده بوده است. درمجموع نزدیک به 20 هزار شهفرایند از صفحه آرزوهای تهران بازدید داشته اند. از این تعداد 549 آرزو تا به امروز به ثبت رسیده است که 336 آرزو در حیطه اختیارات مدیریت شهری است و قابلیت اجرایی شدن دارند؛ که به امید خدا در سال 1400 ایده هایی را که بیشترین مقبولیت را در محلات داشته اند، با راهنمایی معاونت برنامه ریزی شهرداری تهران اجرایی خواهیم کرد.

این عضو شورای شهر به نقش تبلیغات از صفحه تهران من نیز اشاره نمود و اضافه کرد: نظرسنجی های اولیه ما حاکی از آن است تبلیغات محدود، عدم آشنایی با سایت، جدید و نو بودن کمپین و ابهام در آینده آن از دید شهفرایندان و الزام داشتن کد شهفرایندی برای ثبت آرزو ازجمله عواملی است که تعداد آرزوهای به ثبت رسیده به نسبت بازدید از سایت محدودتر بوده است؛ کما اینکه بنا به شرایط اپیدمی کرونا ما با تعطیلی مدارس و دانشگاه ها روبرو بودیم و بخشی از تجربه پیروز خود را در محلات امیرآباد و یوسف آباد که در تعامل با دانش آموزان و دانشگاهیان بودیم و حضوری آنان را با کمپین آشنا می کردیم، محروم ماندیم. بااین حال، من معتقدم کمپین آرزوهای تهران به مثابه تولد تعامل دوسویه شهفرایندان و مدیران شهری است که تجربه ای پیروز در این راستاست. 45 روز باز بودن صفحه آرزوهای تهران پیغام امیدبخشی را به ما مخابره کرد و آن این بود که در میانه ای که با کاهش مشارکت شهفرایندان در اداره امور شهر روبرو هستیم، توانستیم گام هایی هرچند کوچک برای رسیدن به هدف های عظیم برداریم و افق های روشنی را برای فردا ترسیم کنیم. اما بعضی از آرزوهای ثبت شده در کمپین فراتر از حیطه اختیارات مدیریت شهری است که ما را شرمسار شهفرایندان می سازد؛ اگرچه که در سایت شرایط و محدوده ثبت آرزو معین شده بود، اما ظرفیتی را برای تصمیم گیران و مدیران سایر نهادها باز می نماید تا از مطلوب ها و نگاه های شهفرایندان آگاه شوند.

در ادامه حامد مظاهریان معاون شهردار تهران نیز به نقش شهفرایندان در تصمیم گیری های شهری تأکید کرد و گفت: کمپین آرزوهای شهر تهران حاصل کوشش کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر و تصویری همگرا از همکاری سازمان های شهرداری نظیر؛ سازمان فناوری، مرکز ارتباطات، مرکز مطالعات شهر تهران، شهرداری مناطق، سازمان زیباسازی، معاونت برنامه ریزی و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری است.

او همچنین ابراز امیدواری کرد که کمپین آرزوها شروعگر فرصت بیشتر، برای مشارکت شهفرایندان در امور شهر از یک سو و همگرایی میان سازمان های شهرداری از سوی دیگر باشد وی ادامه داد: کوشش ما این است که کمپین آرزوها بتواند در قالب پروژه های محله محور تداوم یابد و تصمیم آن است که پس از تعطیلات نوروزی، ایده های ثبت شده از سوی شهفرایندان در دفتر سیاست گزاری معاونت برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورای شهر موردبررسی قرارگرفته و خواسته هایی که می تواند در قالب پروژه های محلی تعریف گردد به مرحله اجرا برسد.

در این راستا نتایج نهایی آرزوها در بعد از تعطیلات نوروز اطلاع رسانی عمومی خواهد شد .

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1200

به "مهلت ثبت آرزو در صفحه کمپین آرزوها به انتها رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهلت ثبت آرزو در صفحه کمپین آرزوها به انتها رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید