ملاک رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی سال جاری تغییر می نماید

به گزارش شهر وبلاگ، معاون آموزشی وزارت بهداشت از تغییر ملاک رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی در سال 1400 اطلاع داد و گفت: طبق توافق به عمل آمده میان معاونت آموزشی، معاونت دانشجویی و معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از سال 1400 رتبه بندی های آموزشی، علمی و پژوهشی دانشگاه های علوم پزشکی در هم ادغام خواهد شد.

ملاک رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی سال جاری تغییر می نماید

به گزارش خبرنگاران، دکتر علی اکبر حق دوست ضمن بیان این مطلب به جزئیات تغییر ملاک های رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی کشور اشاره نمود و گفت: طبق توافق به عمل آمده میان معاونت آموزشی، معاونت دانشجویی و معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از سال 1400 رتبه بندی های آموزشی، علمی و پژوهشی دانشگاه های علوم پزشکی در هم ادغام خواهند شد و محورهای شش گانه مرجعیت، همگرایی، پاسخگویی، آمایش سرزمینی، بین المللی سازی و مفهوم خردورزی و حکمت، محورهای اصلی این رتبه بندی خواهند بود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در ادامه به رتبه بندی آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور (راد 3) اشاره نمود و اظهار کرد: در رتبه بندی منتشر شده، مفهوم پاسخگویی از دو منظر، آنالیز شد و دانشگاه ها بر اساس آن طبقه بندی شدند. بسته پاسخگویی از مجموعه بسته های تحول و نوآوری در آموزش است و کسب رتبه های اول توسط دانشگاه های کوچکتر در این رتبه بندی، بسیار قابل توجه است.

وی تاکید نمود: بر اساس شاخص های ترکیبی در مفهوم پاسخگویی نیز دانشگاه های علوم پزشکی تهران، اصفهان، مشهد، شهید بهشتی، تبریز، شیراز، کرمان، همدان و کرمانشاه پیروز شدند رتبه های برتر را از آن خود نمایند و باید کوشش کنیم تا تربیت و آموزش به سمت و سوی پاسخگویی حرکت کند.

دکتر حق دوست ضمن آنالیز فعالیت های آموزشی و پژوهشی اعضای هیات علمی وزارت بهداشت، توضیح داد: این آیین نامه، کاستی محسوسی ندارد و تمام امتیازات آموزشی فقط آموزش نظری نیست و می توان از آموزش مداوم، طرح درس و پست های مجازی که به تایید معاونت آموزشی دانشگاه برسد و ...استفاده کرد. اساتید حوزه بالینی نیز می توانند با شرکت در کنفرانس های آموزشی، گزارش صبحگاهی و... امتیاز لازم را کسب نمایند.

موافقت با ایجاد محدودیت در جذب هیات علمی دانشگاه های عظیم

معاون آموزشی وزیر بهداشت با اشاره به موافقت خود درخصوص ایجاد محدودیت های بیشتر در جذب هیئت علمی دانشگاه های عظیم اظهار کرد: باتوجه به اینکه هیچ فردی بهتر از خود ذینفعان نمی توانند کار را به انتها برسانند، ضروری است آیین نامه انتقال و سایر مستندات موجود و شیوه نامه ها، توسط یک تیم منتخب از اعضای هیات علمی پژوهشی مورد مطالعه و آنالیز قرار بگیرد و مواردی را که امکان دارد و قابل دفاع است، به هیئت ممیزه مرکزی ببریم تا آنالیز گردد؛ لذا در کوشش هستیم مسائل اعضای هیئت علمی پژوهشی احصاء شده و در راستای مرتفع کردن آن اقدام گردد، اما باید کار زیادی انجام گردد زیرا نابرده رنج، گنج میسر نمی گردد.

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1249

به "ملاک رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی سال جاری تغییر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاک رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی سال جاری تغییر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید