مقایسه محکومیت های قطعی ارزی پرسپولیس و استقلال در سال 98

به گزارش شهر وبلاگ، آنالیز دقیق شکایت های خارجی و محکومیت های اقتصادی دو باشگاه پرطرفدار پایتخت تنها در سال 1398 نشان می دهد که جریمه باشگاه پرسپولیس از سوی فیفا به دلیل شکایات بازیکنان و مربیان خارجی حدود 2 برابر (1.83) باشگاه استقلال بوده است.

مقایسه محکومیت های قطعی ارزی پرسپولیس و استقلال در سال 98

به گزارش خبرنگاران، میزان جریمه اقتصادی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به دلیل شکایات مربیان و بازیکنان خارجی این دو تیم در سال 98 جمعا معادل یک میلیون و 897 هزار یورو و 1 میلیون و 210 هزار دلار بوده که با توجه به قیمت روز صرافی (دلار حدود 15000 تومان و یورو حدود 17000 تومان)، میزان جریمه یورویی دو باشگاه 32 میلیارد و 249 میلیون تومان و جریمه دلاری آن ها 18 میلیارد و 150 میلیون تومان بوده است که جمعا به مبلغی معادل 50 میلیارد و 339 میلیون تومان منجر می گردد.

با این وجود سهم آبی های پایتخت از جریمه های ارزی صادره سوی فیفا معادل یک میلیون و 187 هزار دلار در پفراینده وینفرد شفر، سرور چپارف، گادوین منشا، پروپئیچ و رابسون جانواریو بوده است که با تبدیل دلار به تومان بر مبنای قیمت روز، معادل 17 میلیارد و 805 میلیون تومان می گردد و قرمزهای پایتخت نیز معادل یک میلیون و 897 هزار یورو در پفراینده برانکو ایوانکوویچ، زلاتکو ایوانکوویچ، بودیمیر و پانادیچ و نیز 23 هزار دلار در پفراینده گابریل برزیلی اسبق این تیم جریمه شده اند که بدهی معادل 32 میلیارد و 594 میلیون تومان برای این تیم بار آورده است.

5 پفراینده استقلالی ها

در امسال فدراسیون جهانی فوتبال فیفا، باشگاه استقلال را جمعا معادل یک میلیون و 187 هزار دلار جریمه نموده که این مبلغ مربوط به احکام صادره در پفراینده وینفرد شفر، سرور چپارف، گادوین منشا، پروپئیچ و رابسون جانواریو بوده که با تبدیل دلار به تومان بر مبنای قیمت روز، استقلالی ها در سال 1398 معادل 17 میلیارد و 805 میلیون تومان جریمه شده اند.

93 هزار دلار دستمزد معوقه و غرامت برای جپارف

باشگاه استقلال به پرداخت 93 هزاردلار دستمزد معوقه و غرامت به سرور جپارف، ستاره ازبک و پیشین خود محکوم است که سررسید این بدهی توسط فیفا 22 اسفندماه امسال معین شده است، با این حال هافبک طراح سابق استقلال حاضر شد به آبی ها یک ماه وقت بدهد تا بدین شکل خطر بسته شدن دو پنجره نقل و انتقالاتی از سر آبی ها برطرف گردد.

جریمه 68 هزار دلاری به سود گادوین منشا

گادوین منشا که یک نیم فصل با پیراهن آبی به میدان رفت دیگر بازیکنی است که با پرداخت نشدن مطالباتش توسط باشگاه استقلال روبرو شده و آن قدر رفت و آمد تا در نهایت با شکایت به فیفا مدعی دریافت 68هزاردلار دستمزد معوقه اش شد تا بتواند استقلال را تا چهارم فروردین ماه سال 99 تحت فشار قرار دهد.

پفراینده 430 هزار دلاری پروپئیچ و استقلال

اواسط آذرماه امسال بود که فیفا پس از کش و قوس های فراوان بالاخره طلب 430 هزار دلاری پروپئیچ، بازیکن سابق استقلال را از محل درآمدهای این باشگاه در فیفا پرداخت کرد؛ این اتفاق در حالی رخ داد که فرایند پرداخت پول به پروپئیچ از سوی فیفا به خاطر محدودیت های قوانین بانکی حدود پنج ماه طول کشید.

46 هزار دلار برای رابسون جانواریو

اواسط آذرماه امسال مسئولان استقلال خبر دیگری را نیز از محکومیت باشگاه به دلیل شکایت رابسون جانواریو بازیکن سابق این تیم اعلام نمودند. حکم اولیه این بازیکن صادر شده و باشگاه استقلال باید 46 هزار دلار به مدافع برزیلی که در گذشته پیراهن آبی پوشان را بر تن نموده بود، پرداخت کند. لازم به ذکر استقلالی ها این حق را داشتند تا اسناد و مدارک خود را به کمیته انضباطی فیفا ارائه نمایند ولی این کار بیشتر برای خریدن زمان است و استقلال در آینده باید پول رابسون را پرداخت کند.

شفر و جریمه 550 هزار دلاری آبی ها

در یکی دیگر از احکام اعلامی فیفا، باشگاه استقلال به مبلغ 550 هزار دلار جریمه و به این باشگاه دو هفته برای پرداخت این بدهی یا اعتراض فرصت داده شد. لازم به ذکر است وینفرد شفر سرمربی اسبق تیم فوتبال استقلال و سرمربی فعلی بن یاس امارات از باشگاه استقلال به دلیل عدم پرداخت مطالبات فصل جاری به فیفا شکایت نموده بود و فیفا نیز پس از آنالیز پفراینده رای به محکومیت باشگاه استقلال و لزوم پرداخت جریمه 550 هزار دلاری داد.

5 پفراینده پرسپولیسی ها

این درحالی است که باشگاه پرسپولیس نیز از سوی فیفا به دلیل شکایات بازیکنان و مربیان خارجی خود جمعا معادل یک میلیون و 897 هزار یورو در پفراینده برانکو ایوانکوویچ، زلاتکو ایوانکوویچ، بودیمیر و پانادیچ محکوم شده و سهم گابریل بازیکن اسبق این تیم نیز 23 هزار دلار بوده است که در مجموع 32 میلیارد و 594 میلیون تومان جریمه را برای این باشگاه رقم زده است که باید پرداخت گردد.

475 هزار یورو برای بودیمیر

9 اسفند امسال بود که باشگاه پرسپولیس با رای کمیته حل اختلاف فیفا به پرداخت 475 هزار یورو به بودیمیر مهاجم کروات و سابق خود محکوم شد و باید علاوه بر این، سود (غرامت دیرکرد) پنج درصدی هم تا روز پرداخت را به بودیمیر پرداخت کند. باشگاه پرسپولیس برای پرداخت این بدهی 45 روز مهلت دارد و در صورتی که بدهی در مهلت معین شده پرداخت نگردد پرسپولیس از جذب بازیکن داخلی و خارجی در سه پنجره نقل و انتقالاتی محروم می گردد اما این محرومیت در هر بازه زمانی به محض تسویه بدهی مرتفع می گردد.

این درحالی است که باشگاه پرسپولیس بابت فصل گذشته 148هزار یورو به علاوه پنج درصد سود (غرامت) تا روز تسویه بدهی محکوم شده است. بدهی 148هزار یورویی مربوط به پنج حقوق ماهانه بودیمیر در نیم فصل دوم فصل گذشته (از 19ژانویه تا23جون 2019) بوده که شامل یک قسط 25هزار یورویی، سه قسط 26هزار یورویی و یک قسط 19هزار یورویی بوده است. بودیمیر بابت فصل قبل دریافتی اندکی داشته و به خاطر 5 حقوق و قسط معوق خود به فیفا شکایت کرد.

بودیمیر با استناد به حقوق معوقه خود با طرح شکایت به فیفا ضمن فسخ قرارداد یک طرفه مطالبات قرارداد این فصل خود را هم طلب نموده است . فیفا نیز مابه التفاوت قرارداد این فصل بودیمیر با پرسپولیس و قرارداد بودیمیر با تیم لوکوموتیو کرواسی را محاسبه و باشگاه پرسپولیس را به پرداخت 327هزار یورو بابت فصل 2020- 2019محکوم نموده است ؛ به همین دلیل بودیمیر اصل قرارداد خود با تیم کنونی اش را به فیفا ارائه نموده بود تا آن ها محاسبه لازم را داشته باشند، او حتی برای نشان دادن حسن نیت خود قراردادش با تیم ماقبل پرسپولیس را هم به فیفا ارائه نموده بود. هم چنین باشگاه پرسپولیس علاوه بر این 327هزار یورو بایستی سود و غرامت پنج درصدی (از پانزدهم اکتبر 2019 تا روز پرداخت) هم به این بازیکن پرداخت کند.

23 هزار دلار سهم گابریل از پرسپولیس

10 اسفندماه امسال بود که کمیته حل اختلاف فیفا رای خود در مورد شکایت فرناندو گابریل از پرسپولیس را اعلام نمود؛ طبق این رای پرسپولیس به پرداخت 23 هزار دلار به علاوه سود 5 درصدی سالیانه آن (از تاریخ 12 سپتامبر 2018 تا تاریخ پرداخت) محکوم شد و در آن آمده بود که در صورتی مبلغ ذکر شده طی 45 روز آینده به گابریل پرداخت نگردد باشگاه پرسپولیس تا روز پرداخت این وجه از سه پنجره نقل و انتقالاتی ملی و بین المللی متوالی محروم و این محرومیت بلافاصله بعد از پرداخت وجه و قبل از کامل شدن دوره تحریم برداشته می گردد، هرچند که پرسپولیس می تواند حکم این پفراینده را وارد دادگاه استیناف کند و درخواست تجدیدنظر داشته باشد.

1 میلیون و 55 هزار یورو در جیب برانکو

19 اسفندماه امسال نیز کمیته انضباطی فیفا با صدور رأیی، باشگاه پرسپولیس را به پرداخت یک میلیون و 55 هزار یورو به سرمربی سابق این باشگاه کرد. پس از این که برانکو ایوانکوویچ از جمع پرسپولیسی ها جدا شد، به خاطر دریافت نکردن مطالباتش از این باشگاه به فیفا شکایت کرد. با وجود مذاکرات فراوان و البته پاسخ هایی که باشگاه پرسپولیس برای فیفا ارائه نموده بود، در نهایت کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال، رای خود را در این باره صادر کرد.

بر همین اساس، باشگاه پرسپولیس به پرداخت یک میلیون و 55 هزار یورو و همین طور 5 درصد سود دیرکرد به علاوه 20 هزار فرانک بابت هزینه دادرسی محکوم شده است و پرسپولیسی ها ظرف 30 روز آینده باید این مبلغ را پرداخت نمایند.

پانادیچ و محکومیت 162 هزار یورویی سرخ ها

همزمان با صدور رای برانکو از سوی فیفا، رای پانادیچ دستیار این مربی کروات نیز صادر شد که بر اساس آن باشگاه پرسپولیس باید 76 هزار و 480 یورو به اضافه پنج درصد سود سالانه و 86 هزار یورو غرامت به پانادیچ پرداخت کند.

205 هزار یورو برای برادر برانکو

در آخرین حکم فیفا باشگاه پرسپولیس بر اساس حکم جدید کمیته معین شرایط فیفا محکوم به پرداخت 205 هزار یورو به مربی سابق خود شد. تا بر اساس آن این باشگاه مکلف به پرداخت 100 هزار یورو بابت قرارداد و 105 هزار یورو بابت غرامت به برادر برانکو ایوانکوویچ محکوم گردد.

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 81

به "مقایسه محکومیت های قطعی ارزی پرسپولیس و استقلال در سال 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه محکومیت های قطعی ارزی پرسپولیس و استقلال در سال 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید