مقاله: پانتئون رم (ایتالیا)

به گزارش شهر وبلاگ، مدت زمانی که گردشگران تور ایتالیا در پانتئون سپری می کنند فوق العاده مختلف است. یک توریست معمولی احتمالا بیش از 20 دقیقه را در این بنا سپری نمی کند. کسانی نیز هستند که 5 دقیقه و به اندازه یک ورود و خروج در داخل می مانند. افراد علاقه مندی نیز وجود دارند که حدود یک ساعت را به بازدید از گوشه گوشه پانتئون اختصاص می دهند. اگر زمان کمی در رم دارید، پانتئون مکانی عالی برای بازدید در یک بعد از ظهر، قبل از رفتن به یک رستوران محلی در آن منطقه است. پانتئون هر روز به روی عموم و بدون هزینه ورودی باز است. به جز یکشنبه ها، ساعت بازگشایی 8.30 صبح و ساعت بسته شدن مجموعه 7.30 عصر است. پانتئون در زمان تعطیلات عمومی و در زمان برگزاری عشای ربانی بسته می شود.

مقاله: پانتئون رم (ایتالیا)

از زمان رنسانس، پانتئون محل دفن اشخاص مهم بوده است. در میان آن ها می توان به نقاش ها رافائل و Annibale Carracci، آهنگساز Arcangelo Corelli و معمار Baldassare Peruzzi اشاره کرد. دو پادشاه ایتالیا نیز در این مکان به خاک سپرده شده اند. در قرن پانزدهم پانتئون به وسیله نقاشی های زیادی ستایش شد. مشهورترین آن ها Annunciation، نقاشی شده توسط Melozzo da Forlì است. Filippo Brunelleschi و بسیاری از معماران دیگر از این بنا در ساخت آثار خود الهام گرفتند.

برای رسیدن به این بنا در اصل باید از چند پله بالا می رفتید. اما ساخت و سازهای زمان های مختلف باعث بالا آمدن سطح زمین شد و به ایوان رسید و در نتیجه پله ها از بین رفتند. ستون های گرانیتی خاکستری که در ورودی پانتئون استفاده شده اند، از معدن سنگ رومی Mons Claudianus در مصر استخراج شده بودند. هر کدام از این ستون ها 12 متر طول و 1.5 متر قطر داشتند و وزن هر کدامشان 60 تن بود. این ستون ها بیشتر از 100 کیلومتر از معدن سنگ تا رودخانه، با سورتمه های چوبی کشیده شدند. آن ها در زمان بالا بودن سطح آب در زمان سیل های بهاری، سوار بر کرجی های رودخانه نیل شدند. بعد از آن این ستون ها سوار بر کشتی شدند تا از دریای مدیترانه به مقصد بندر رومی Ostia عبور داده شوند. آنها دوباره به کرجی ها منتقل شدند و از طریق رودخانه تیبر (Tiber) به رم آورده شدند. بار در نزدیکی آرامگاه آگوستوس خالی شد و پانتئون همچنان 700 متر با این مکان فاصله داشت. از این جا به بعد آن ها را یا کشیده اند یا با غلتک جابه جا کرده اند.

منبع مقاله: پانتئون رم (ایتالیا)

انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1741

به "مقاله: پانتئون رم (ایتالیا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: پانتئون رم (ایتالیا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید