مسکو: در نشست شورای امنیت درباره برجام و خلیج فارس تبادل نظر خواهیم کرد

به گزارش شهر وبلاگ، تهران (پانا) - سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام نمود که در نشست آینده شورای امنیت در ماه اکتبر درباره برجام و خلیج فارس مصاحبه خواهد شد.

مسکو: در نشست شورای امنیت درباره برجام و خلیج فارس تبادل نظر خواهیم کرد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش مهر و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز پنجشنبه در کنفرانس خبری خود خاطرنشان کرد: در نشست آینده شورای امنیت سازمان ملل پیرامون شرایط خلیج فارس بحث و آنالیز می گردد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این باره گفت: یکی از موضوعات اصلی، بحث درباره شرایط خلیج فارس خواهد بود. صحبت در این موضوع به دلیل فرایند رو به رشد بحران در منطقه است. همچنین، اعمال فشار حداکثری آمریکا بر ایران و کوشش این کشور برای تضعیف اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در ارتباط با برنامه هسته ای ایران نیز از موضوعات بحث نشست آینده است.

ماریا زاخارووا در این باره افزود: هدف از این نشست آنالیز دقیق راه های ایجاد روابط منطقه ای بر اساس اصول همکاری متقابل و سودمند، با در نظر دریافت منافع طرف های ذی نفع است. ما متقاعدیم که مفهوم امنیت جمعی روسیه در منطقه خلیج فارس می تواند به مبنایی قابل اعتماد برای شکل گیری جو اعتماد و یک معماری امنیتی واقعی فراگیر در منطقه تبدیل گردد.

وی در ادامه تأکید کرد که این نشست در ماه اکتبر برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 728

به "مسکو: در نشست شورای امنیت درباره برجام و خلیج فارس تبادل نظر خواهیم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: در نشست شورای امنیت درباره برجام و خلیج فارس تبادل نظر خواهیم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید