لاوروف: حل مسائل شبه جزیره کره باید از حرف به عمل تبدیل گردد

به گزارش شهر وبلاگ، وزیر امور خارجه روسیه تاکید نمود، لازم است که در حل مسائل شبه جزیره کره حرف به عمل تبدیل گردد.

لاوروف: حل مسائل شبه جزیره کره باید از حرف به عمل تبدیل گردد

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه ای با خبرگزاری یونهاپ گفت: مسکو همواره از ادامه فرایند مذاکرات مشترک برای حل کل مسائل از جمله مسائل اتمی در شبه جزیره کره حمایت نموده است.

وی اضافه نمود: روسیه از کوشش های پیونگ یانگ، سئول و واشنگتن برای عادی سازی روابط دو کره و آمریکا-کره شمالی حمایت نموده و به شرکا در کوشش های سازنده شان یاری نموده است. طی سال های گذشته کوشش های بسیاری انجام شده از جمله بیانیه مشترک رهبران کره شمالی و آمریکا در سنگاپور و اطلاعیه های پانمونجوم و پیونگ یانگ از سوی مون جائه-این رئیس جمهوری کره جنوبی و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی.

لاوروف تاکید نمود: متاسفانه هنگامی که بحث به تبدیل حرف های آنها به عمل رسید، تعیین شد که طرفین برای این کار آماده نیستند. این امر باعث از بین رفتن تمایل و علاقه در مذاکرات متعاقب شد.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: ما به ترغیب شرکایمان برای اتخاذ گام های کوچک اما واقعی برای نزدیک شدن به یکدیگر ادامه می دهیم. ما متقاعد شده ایم که کره شمالی و کره جنوبی همچون آمریکا و کره شمالی باید بر عادی سازی روابط دوجانبه و تقویت اعتماد متقابل به جای کوشش برای حل کل مسائل دیرینه این منطقه یک بار برای همواره تمرکز نمایند.

به گفته لاوروف، کره شمالی و کره جنوبی با یاری سازمان ملل باید به مساله حل سیاسی بحران شبه جزیره کره رسیدگی نمایند.

وی اضافه نمود: در سال 2017 میلادی، روسیه و چین نقشه راهی برای حل بحران شبه جزیره کره ارائه کردند. علی رغم تمامی مسائل تعیین، طرفین به سومین مرحله از اجرای این سند یعنی ازسرگیری همکاری های چندجانبه برای حل کل مسائل شبه جزیره کره دست یافتند. با این منطق، ما در سال 2019 میلادی ایجاد یک برنامه اقدام مناسب را شروع کردیم؛ برنامه اقدامی که در آن کوشش داشتیم نقشه اقدامات مشترک آینده میان دو کره در حوزه های نظامی، سیاسی، مالی و بشردوستانه را تعیین کنیم.

لاوروف در ادامه گفت: این اقدامات مشترک ممکن است به طور موازی به منظور پیشرفت در حل مسائل تعیین بدون آنکه بخواهیم آنها را به یکدیگر پیوند دهیم، صورت گیرند اما احتمالا نیازمند سازماندهی کار در قالب های مختلف است. ، ایسنا

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 732

به "لاوروف: حل مسائل شبه جزیره کره باید از حرف به عمل تبدیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: حل مسائل شبه جزیره کره باید از حرف به عمل تبدیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید