فارس من، مکانیزم تجاری سازی و حمایت از پروژه های تحصیلات تکمیلی، لزوم پرداخت ماهیانه منظم به دانشجوی دکترا

به گزارش شهر وبلاگ، دبیر شورای عالی عتف با بیان اینکه دانشگاه ها باید اعتبار پژوهشی دریافت کنند و دانشجویان دکترا بتوانند ماهیانه دریافتی منظم داشته باشند، گفت: راه اندازی 2 سیستم در قالب گرنت برای حمایت از پروژه های تحصیلات تکمیلی در دستور کار است.

فارس من، مکانیزم تجاری سازی و حمایت از پروژه های تحصیلات تکمیلی، لزوم پرداخت ماهیانه منظم به دانشجوی دکترا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، برخی کاربران فارس سوژه دانشجویان دکتری، کارگران بی مزد و مواجب پژوهشی را در سامانه فارس من ثبت کرده اند و خواستار رسیدگی به حقوق این دسته از دانشجویان شده اند.

همچنین برخی کاربران هم با ثبت سوژه در این سامانه اعلام کرده اند که دانشجویان برای تامین هزینه پایان نامه های دکترا با مشکل مالی رو به رو هستند.

پیگیری سوژه فارس من توسط خبرنگار

مسعود برومند دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، اظهارداشت: یکی از موضوعات بسیار مهم در حوزه تحصیلات تکمیلی در کشور، این است که چگونه می توان رساله ها و تحقیقات تحصیلات تکمیلی را به سمت نیازهای کشور سوق داد.

وی گفت: این امر نیازمند راه اندازی یک مکانیزم و نظام است که اجازه دهد منابع پژوهشی از سمت شرکت ها و دستگاه های اجرایی به حوزه تحصیلات تکمیلی وارد شود.

برومند اضافه کرد: از سوی دیگر، روش های درون دانشگاه ها باید به گونه ای باشد که اعتبار پژوهشی دریافت کنند و دانشجویان دکترا بتوانند ماهیانه به صورت منظم دریافتی داشته باشند.

دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: یکی دیگر از موضوعات بسیار مهم در حوزه تحصیلات تکمیلی در کشور، این است که وقتی پروژه های تحصیلات تکمیلی انجام می شود بتوان بعد یا در زمان اجرای پروژه از پروژه پشتیبانی کرد که این پروژه ها به فناوری منجر شده و سپس تجاری سازی شوند. به تازگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 2 مکانیزم گرنت پژوهشی و گرنت فناوری را ارائه کرده و در حال راه اندازی سیستمی برای حمایت از پروژه های تحصیلات تکمیلی است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 26

به "فارس من، مکانیزم تجاری سازی و حمایت از پروژه های تحصیلات تکمیلی، لزوم پرداخت ماهیانه منظم به دانشجوی دکترا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، مکانیزم تجاری سازی و حمایت از پروژه های تحصیلات تکمیلی، لزوم پرداخت ماهیانه منظم به دانشجوی دکترا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید