علت غیب شدن سهمیه بنزین از کارت سوخت چیست؟

به گزارش شهر وبلاگ، بعد از گذشت مدت ها از زمان استفاده از کارتهای سوخت در صندلی ها، هنوز پرسشی مبنی بر علت کسر شدن سهمیه بنزین از کارتها دارد، که علت آن همانطور که چندین بار اعلام شده نحوه نادرست سوختگیری است.

علت غیب شدن سهمیه بنزین از کارت سوخت چیست؟

به گزارش خبرنگاران به ایسنا، سیستم سوختگیری تنها برای جلوگیری از تخلف احتمالی و خارج کردن زودهنگام کارت سوخت در حین سوختگیری تعریف شده است و در صورتی که پس از خاتمه سوخت گیری، راننده ابتدا نازل را بر جای خود گذاشته و پس از دیدن پیام کارت خود را بردارید نسبت به خارج کردن کارت سوخت خود اقدام کند، امکان ندارد حتی یک قطره بیشتر از سهمیه وی کسر گردد.

در واقع جریان از این قرار است که اگر فرایند سوخت گیری به شیوه درست مورد نظر شرکت پخش فراورده های نفتی انجام نگردد، امکان دارد تا سقف 3.99 لیتر از سهمیه کارت سوخت فرد کاسته گردد؛ در این باره شرکت پخش فراورده های نفتی اطلاعاتی را منتشر نموده که بر اساس آن سامانه هوشمند سوخت جهت جلوگیری از تخلف حاصل از بیرون کشیدن کارت در حین سوخت گیری بدین صورت عمل می نماید که با وارد کردن کارت در کارت خوان و معین شدن مقدار سهمیه، با آغاز سوخت گیری، ابتدا 3,99 لیتر از سهمیه کسر می گردد و آغاز به سوخت گیری می نماید، پس از اتمام پیمانه اول، 3,99 لیتر دیگر از سهمیه کم می گردد و مجددا سوخت گیری ادامه پیدا می نماید و این فرایند به صورت پیمانه پیمانه تا خاتمهی سوخت گیری ادامه می یابد.

براین اساس، اگر در حین سوخت گیری کارت از کارت خوان بیرون کشیده گردد، مقداری که به جامانده 3,99 لیتر است، از سهمیه آن کارت کسر می گردد (برای مثال اگر دو لیتر سوخت گیری نموده است و کارت را بیرون بکشد 1.99 لیتر بیش تر از سهمیه آن کارت کم می گردد) و اگر همان کارت، دوباره وارد همان کارت خوان گردد، سهمیه ای که بیش تر از لیتراژ برداشت شده از نازل کم شده است، به کارت برگردانده می گردد.

شرکت پخش فراورده های نفتی تاکید نموده است که درصورت خارج کردن زودهنگام کارت سوخت از کارتخوان صندلی، سوخت گیری قطع می گردد و لیتراژ مذکور از سهمیه کسر می گردد، لیکن صرفاً به اندازه لیتراژ سوخت گیری شده، هزینه محاسبه خواهد شد. بر این اساس، در صورتی که شما حین سوخت گیری کارت سوخت را زودتر از اتمام کامل مراحل سوختگیری از نازل خارج کنید، در هر نقطه از پیمانه 3.99 لیتری درنظر گرفته شده قرار داشته باشید، کل آن پیمانه از حساب سهمیه شما کسر می گردد.

به طور مثال اگر شما 4.5 لیتر بنزین زده اید و قبل از گذاشتن نازل و دیدن پیام لطفا کارت خود را بردارید اقدام به برداشتن کارت سوخت در میانه فرایند سوخت گیری کنید، 7.98 لیتر از سهمیه سوخت شما کسر می گردد. در مثالی دیگر اگر شما 28 لیتر بنزین زده باشید و بی توجه به روال درست سوختگیری، کارت خود را زود از دستگاه خارج کنید، سیستم 31.92 لیتر از سهمیه شما کسر می نماید و در حقیقت بخشی از سهمیه سوخت گیری نوبت بعد خود را با این کار می سوزانید، در صورتی که اگر فرایند سوختگیری خود را به صورت درست به خاتمه برسانید، دقیقا همان 28 لیتر از سهمیه شما کاسته خواهد شد.

در این راستا فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی گفت: اگر فرایند سوخت گیری با استفاده از کارت سوخت شخصی انجام گردد به هیچ عنوان از سهمیه افراد کسر نخواهد شد.

وی ضمن تاکید بر استفاده درست از کارت سوخت، اظهار کرد: میزان کاهش بسته به پیمایشی که توسط دستگاه صورت می گیرد، متفاوت است اما ممکن است گاهی به علت استفاده نادرست از کارت یک یا دو لیتر میزان سهمیه کاهش یابد.

به گفته سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی علت این مساله این است که وسط عملیات سوخت گیری کارت خارج می گردد، به محض این که سوخت گیری انجام و نازل سر جایش نهاده شد، قطع کن نازل فعال می گردد و پیام لطفا کارت خود را بردارید روی صفحه مانیتور ظاهر می گردد که اگر فرد در این زمان کارت خود را خارج کند، هیچ مسئله ای به وجود نمی آید.

کاهی اظهار کرد: توصیه ما این است که حتما پس از ظاهر شدن عبارت لطفا کارت خود را بردارید، به خروج کارت خود اقدام نمایند چراکه در غیر این صورت، ممکن است یک یا دو لیتر کاهش سهمیه برای فرد اتفاق بیفتد و علت این است که هنوز ارتباط قطع کن نازل با سامانه برقرار نشده است.

وی با بیان اینکه امکان ندارد حتی اگر فرد شرایط سوخت گیری را به درستی رعایت نکند، بیش از چهار لیتر از سهمیه فرد کاسته گردد، گفت: اگر افراد متوجه کاهش سهمیه بیش از چهار لیتر در کارت هاس سوخت خود شدند می توانند این مساله را به وسیله سامانه 09627 پیگیری نمایند.

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 764

به "علت غیب شدن سهمیه بنزین از کارت سوخت چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت غیب شدن سهمیه بنزین از کارت سوخت چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید