عجیب ترین عارضه کرونا

به گزارش شهر وبلاگ، هفت صبح/ یکی از عارضه های عجیبی که به تازگی در بیماران مبتلا به کرونا مشاهده شده، عارضه هایپوکسی ساکت یا کمبود اکسیژن خاموش است که اخیرا یکی از پزشکان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در بیماری 60 ساله مبتلا به کرونا با آن روبرو شد.

عجیب ترین عارضه کرونا

پزشکان می گویند این افراد علی رغم کمبود اکسیژن در خون، احساس چابکی دارند و از این رو آنها را هایپوکسیک شاد می نامند، چرا که به راحتی قادر به صحبت کردن و نفس کشیدن هستند.

اما این عارضه را نه تنها خود شخص مبتلا، بلکه کادر درمان هم نمی توانند به سادگی تشخیص بدهند مگر آنکه، شخص را مورد آزمایش خون قرار دهند. افراد مبتلا به این عارضه دچار علائمی از جمله گیجی و خواب آلودگی می شون که به سرعت نمی تواند زندگی انها را تهدید کند، اما در صورت عدم درمان ضمن تشدید عوارض کووید 19 موجب آسیب مغزی در شخص می شود.

در مورد این که چرا برخی بیماران با وجود کمبود اکسیژن در خون احساس چابکی می کنند، گفته شده که این موضوع به تبادل گازها در ریه ها و امکان خروج دی اکسید کربن از بدن مربوط می شود و از این رو بیمار احساس کمبود اکسیژن نمی کند.

پزشکان توصیه می کنند که باید افراد در معرض خطر کووید 19 یا مبتلا به آن با یک وسیله ارزان قیمت به نام پالس اکسیمتر از نظر احتمال کمبود اکسیژن خاموش در خون بررسی شوند تا بیماری آنها وخامت پیدا نکند. این دستگاه که دور انگشت قرار داده می شود، میزان اکسیژن خون و ضربان قلب را اندازه گیری می کند.

منبع: همگردی
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 291

به "عجیب ترین عارضه کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین عارضه کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید