ضایعات پوستی علامت ابتلا به کروناست؟

به گزارش شهر وبلاگ، باشگاه خبرنگاران/ داوود پیغام طبرسی متخصص بیماری های عفونی درباره عوارض پوستی ناشی از کرونا شرح داد: همان طور که بسیاری از بیماری های ویروسی ممکن است با ضایعات پوستی قرمز رنگ و یا جوش هایی همراه باشند ویروس کرونا نیز در بعضی از مبتلایان همراه با تظاهرات پوستی است.

ضایعات پوستی علامت ابتلا به کروناست؟

او ادامه داد: اما نوع ضایعات پوستی خاصی که معین نماینده ابتلا به کرونا باشد هنوز شناخته نشده است.

این متخصص اضافه کرد: در بعضی از مبتلایان به ویروس کووید-19 تظاهرات پوستی دیده شده که امکان دارد این عارضه ها ناشی از عوارض دارویی باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه بسیاری از مبتلایان به ویروس کرونا ممکن است برای درمان از چند نوع دارو استفاده نمایند، نقش تداخلات و حساسیت های دارویی را در ایجاد تظاهرات پوستی محتمل دانست.

طبرسی با بیان اینکه مصرف داروهای ضد ویروس، آنتی بیوتیک ها و داروهای ضدالتهاب ممکن است باعث عوارض پوستی گردد، تاکید نمود: در بسیاری از موارد ممکن است عارضه های پوستی بر روی بدن مبتلایان کرونا نه به علت ویروس، بلکه به خاطر عوارض دارویی ایجاد شده باشد.

او درباره میزان شیوع تظاهرات پوستی در بین مبتلایان به کرونا در کشور اظهار کرد: عارضه های پوستی در بین مبتلایان کشور شیوع زیادی ندارد.

منبع: همگردی
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 252

به "ضایعات پوستی علامت ابتلا به کروناست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضایعات پوستی علامت ابتلا به کروناست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید