صندوق جهانی حمایت از بیماران کرونایی تاسیس می شود

به گزارش شهر وبلاگ، وزیر امور خارجه نروژ گفت: سازمان ملل صندوقی را برای حمایت از درمان بیماران کرونایی در سراسر جهان تاسیس خواهد کرد.

صندوق جهانی حمایت از بیماران کرونایی تاسیس می شود

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری رویترز، اینه اریکسن سوریده Ine Eriksen Soereide وزیر امور خارجه نروژ در بیانیه ای گفت یک صندوق متشکل از فعالیت چند موسسه و نهاد اهدا کننده تحت حمایت سازمان ملل با هدف موثرتر واقع شدن تلاش های جهانی برای مقابله با کرونا و حمایت از بیماران کرونایی تاسیس می شود.

وی گفت: هدف از تاسیس این صندوق کمک به کشورهای در حال توسعه ای است که نظام سلامت ضعیفی در رفع این بحران دارند. این صندوق همچنین مقابله با تبعات بلندمدت شیوع این ویروس را هدف قرار می دهد.

در بیانیه وزارت امور خارجه نروژ آمده است که اعلام رسمی تاسیس این صندوق در روزهای آینده خواهد بود.

بر اساس آمار رویترز، تقریبا 340 هزار نفر در سراسر جهان به ویروس جدید کرونا مبتلا شده اند و حدود 15 هزار نفر جان باخته اند. شمار جان باختگان در ایتالیا از آمار چین نیز که ویروس از آنجا شیوع یافت، پیش گرفته است.

طبق آخرین آمار در نروژ تا به امروز دو هزار و 385 نفر به این ویروس مبتلا شده اند که از این نفر 7 نفر جان خود را از دست داده اند. شمار بهبود یافتگان از ابتلای به این ویروس در نروژ 6 نفر بوده است.

یاراند ریستاد Jarand Rystad از برجسته ترین تحلیلگران نروژی در حوزه اقتصاد نفت پیش بینی کرد که سیر نزولی این بهای این کالای راهبردی ادامه خواهد یافت به گونه ای که احتمالا به 10 تا 15 دلار در هر بشکه خواهد رسید. ،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 96

به "صندوق جهانی حمایت از بیماران کرونایی تاسیس می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندوق جهانی حمایت از بیماران کرونایی تاسیس می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید