شناسایی 130 ساختمان پرخطر در اصفهان

به گزارش شهر وبلاگ، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از شناسایی حدود 130 ساختمان فرسوده و پُر خطر در کلانشهر اصفهان اطلاع داد.

شناسایی 130 ساختمان پرخطر در اصفهان

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش از ،منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه نمود: بیشتر 130 ساختمان در بافت فرسوده قرار دارند و بعضی از آن ها بلند مرتبه هستند.

اصفهان 2 هزار و 304 هکتار بافت فرسوده دارد که 20 درصد مساحت شهر را شامل می گردد.

او با بیان اینکه این ساختمان ها از نظر فنی آنالیز شده و درباره همه مخاطرات آن ها به مالکان تذکر داده شده است، اظهارداشت: این ساختمان ها از نظر سیستم های ایمنی برق و گاز، خروجی، اطفاء حریق و لوله کشی دچار آسیب پذیری بالایی هستند.

شیشه فروش با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان موظف به تشکیل کارگروهی برای شناسایی این قبیل ساختمان ها در سطح شهر شده است، افزود: مکان های پر خطر در بازار و پاساژ ها نیز با همکاری شهرداری، میراث فرهنگی، اصناف و آتش نشانی شناسایی و روش های افزایش ایمنی آن ها بویژه از نظر شبکه برق و گاز و سقف آنالیز شده است.

او با تاکید بر اینکه ضروری است آموزش های لازم به مردم درباره ساختمان های پر خطر و مخاطرات آن ها داده گردد، گفت: سال جاری چند حادثه از جمله آتش سوزی تعدادی مغازه و همچنین یک مجتمع مسکونی عظیم در اصفهان رخ داد که همه جوانب آن در جلسه ای با حضور مسوولان دستگاه های اجرایی مربوطه آنالیز شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: در این جلسه تاکید شد که دستگاه های اجرایی مربوطه نسبت به کنترل ایمنی سیستم های برق و گاز همه مجموعه های ساختمانی عظیم در اصفهان اقدام نمایند.

شیشه فروش با اشاره به فعالیت بیش از هشت هزار واحد صنفی در محدوده بازار اصفهان، توضیح داد: ضروری است تدابیر ایمنی در بازار های عظیم شهر های دیگر استان مانند کاشان و نایین نیز در نظر گرفته گردد.

او افزود: ضروری است علاوه بر آنالیز شبکه های برق و گاز، ایمنی سقف این بازار ها در برابر مخاطرات مختلف مانند باد و باران و همچنین راستا دسترسی نیرو های خدمات رسان بویژه آتش نشانی آنالیز و اقدامات لازم برای برطرف مسائل احتمالی انجام گردد.

منبع:ایرنا

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 264

به "شناسایی 130 ساختمان پرخطر در اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی 130 ساختمان پرخطر در اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید