شمار موارد کرونا در برزیل از یک میلیون نفر گذشت

به گزارش شهر وبلاگ، برزیل به دومین کشوری پس از آمریکا بدل شد که شمار موارد کرونا در آن از یک میلیون گذشته است.

شمار موارد کرونا در برزیل از یک میلیون نفر گذشت

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس شمار موارد عفونت با ویروس کرونا در برزیل اکنون از یک میلیون مورد و شمار مرگ های ناشی از آن از 50000 مورد گذشته است.

پیش بینی می گردد برزیل تا سرانجام ماه ژوئیه (اوائل مرداد ماه) از لحاظ تعداد موارد عفونت با ویروس کرونا از آمریکا پیشی بگیرد.

آمریکا اکنون با بیش از 2330000 مورد عفونت با ویروس کرونا و بیش از 120000 مرگ ناشی از آن در راس کشورهای دیگر دنیا واقع شده است.

جائیر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل بارها شدت پاندمی کرونا را انکار نموده است و از فرمانداران ایالتی به خاطر اعمال قرنطینه انتقاد نموده است.

کارشناسان می گویند شمار واقعی موارد کرونا در برزیل تا 7 برابر بیشتر از آمار رسمی است.

بر اساس ارقام دانشگاه جانز هاپکینز برزیل به طور میانگین 14 آزمایش به ازای هر 100000 نفر جمعیت در روز انجام می دهد و کارشناسان می گویند این میزان تا 20 برابر کمتر از حدی است که برای ردیابی شیوع بیماری در این کشور ضروری است.

داده های رسمی نشان دهند فرایند رو به پایین شیوع در شمال برزیل از جمله منطقه آمازون در شمال این کشور، به کفه رسیدن شمار مرگ ها در شهرهای عظیم نزدیک ساحل اقیانوس اطلس است، اما شیوع بیماری در جنوب این کشور رو به افزایش است.

از طرف دیگر در کره جنوبی بیشترین میزان موارد جدید عفونت با کرونا را در سه هفته اخیر گزارش نموده است.

کره جنوبی روز شنبه اول تیر 67 مورد جدید کرونا گزارش کرد که بیشترین میزان افزایش روزانه در سه هفته اخیر در میانه فرایند روبه بالای عفونت های جدید در این کشور است.

مقامات بهداشتی کره جنوبی می گویند 31 نفر از این موارد جدید از مسافران از کشورهای خارجی بوده اند و بقیه در سرایت محلی مبتلا شده اند.

کره جنوبی تا به حال 12373 مورد ثابت شده بیماری شامل 280 مورد مرگ گزارش نموده است.

کره جنوبی از اوائل ماه مه (اردیبهشت) با هنگامی که قواعد فاصله گیری اجتماعی را کاهش داد، با افزایش سرایت ویروس در این کشور درگیر بوده است. اغلب موارد جدید بیماری در کره جنوبی در منطقه کلانشهری پرجمعیت سئول پایتخت این کشور که نیمی از جمعیت 51 میلیون نفری کشور در آن زندگی می نمایند، گزارش شده است.

موارد جدید بیماری به مناطق مربوط به تفریحات شبانه، خدمات کلیسایی، یک انبار عظیم تجارت الکترونیکی و فروشندگان حضوری درب خانه ها مربوط شدهاست.

پکن پایتخت چین پس از اعمال قرنطینه شدید برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا شمار کمتری از موارد جدید را ثبت نموده است. مقامات چین روز شنبه 22 مورد جدید بیماری در پکن و پنج مورد دیگر بیماری را در سایر نقاط کشور گزارش کردند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 237

به "شمار موارد کرونا در برزیل از یک میلیون نفر گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار موارد کرونا در برزیل از یک میلیون نفر گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید