سفر هیئت عمانی به صنعا و ملاقات با رهبر انصارالله

به گزارش شهر وبلاگ، هیئت عمانی که در صنعا به سر می برد درحالی در ملاقات با رهبر جنبش انصارالله و نیز رئیس شورای عالی سیاسی یمن، درباره موضوعات مختلف با سران صنعا مصاحبه کرد که یک منبع یمنی فاش کرد که ریاض به خواسته های دولت نجات ملی یمن تن داده است.

سفر هیئت عمانی به صنعا و ملاقات با رهبر انصارالله

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از المسیره، عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن با هیئت عمانی که روز شنبه وارد صنعا شده است، ملاقات و مصاحبه کرد.

در جریان این ملاقات عبدالملک الحوثی ضمن خوشامدگویی به این هیئت عمانی، موضوعات انسانی و بعضی موضوعات دیگر را مورد رایزنی قرار داد.

رهبر انصارالله یمن از کوشش های هیثم بن طارق سلطان عمان و مواضع انسانی و حکیمانه او، تقدیر و تمجید کرد.

همچنین مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن هم با هیئت عمانی ملاقات و مصاحبه کرد.

وی مراتب تشکر خود را از مواضع عمان در قبال ملت یمن در جنگ و محاصره ظالمانه علیه آن، ابراز داشت.

در این ملاقات کوشش های صورت گرفته از سوی سلطان نشین عمان برای کاستن رنج مردم یمن آنالیز شد و درباره موفقیت این کوشش ها ابراز امیدواری شد.

همزمان یک منبع مطلع یمنی اعلام کرد: که هیئت عمانی که با سران صنعا ملاقات نموده است، از تن دادن ائتلاف سعودی به جدا بودن موضوعات انسانی با نظامی خبر داده است یعنی همان موضوع جدایی موضوعات نظامی و انسانی که صنعا بر آن اصرار نموده و هرگونه چانه زنی بر سر آن را رد نموده بود.

این منبع اعلام کرد: هیئت عمانی سازوکارهایی را به سران صنعا عرضه نموده است که شامل آنالیز موضوعات انسانی به وسیله برطرف محاصره فرودگاه صنعا و بندر الحدیده بدون شرط است.

این پس از آن رخ می دهد که ائتلاف سعودی در فشار به صنعا برای تحمیل خواسته هایش از راه جامعه بین المللی و سازمان ملل بازنده شد و آنها مجبور شدند که به عمان متوسل شوند و کوتاه بیایند تا مانع از وارد شدن ضربات دردناک بیشتر به عمق عربستان شوند به ویژه که مقامات صنعا تاکید نموده اند که در صورت ادامه جنگ و محاصره، ضربات دردناک به عمق عربستان وارد خواهد شد.

تجمع اعتراضی مقابل دفتر سازمان ملل در صنعا

در تجمع اعتراضی که مقابل دفتر سازمان ملل در صنعا از سوی شرکت نفت یمن برگزار گردید، شرکت نمایندگان اعلام کردند که به علت ادامه توقیف کشتی های حامل سوخت، اوضاع ملت یمن به مرحله بغرنجی رسیده است.

در جریان این تجمع اعتراضی، عصام المتوکل سخنگوی شرکت نفت یمن بر ضرورت دخالت سازمان ملل و عمل به وظیفه خود در زمینه برطرف توقیف کشتی های حامل سوخت برای یمن و عدم توقیف آنها در آینده تاکید نمود.

وی خواهان جدایی میان پرونده های انسانی و نظامی به منظور کاستن از رنج های ملت یمن شد.

سخنگوی شرکت نفت یمن تاکید نمود: ائتلاف سعودی همچنان کشتی های حامل سوخت را در توقیف نگه داشته است و فقط دو کشتی را برطرف توقیف نموده است که یکی حامل دیزل و دیگری مازوت است.

در بیانیه تجمع نمایندگان، جامعه جهانی و سازمان ملل مسئول کامل مسئول اوضاع یمن به سبب ادامه توقیف کشتی های حامل سوخت، عنوان شد.

شرکت نمایندگان در این تجمع از آزادگان جهان خواستند که به منظور توقف راهزنی دریایی کشتی های حامل سوخت از سوی ائتلاف سعودی با پوشش سازمان ملل، فشار وارد نمایند.

آنها سکوت و چشم پوشی سازمان ملل درباره ادامه توقیف کشتی های حامل سوخت و ممانعت از ورود آنها به بندر الحدیده را محکوم کرد و این اقدامات را ناقض عرف و منشور بین المللی و انسانی دانستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 خرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1362

به "سفر هیئت عمانی به صنعا و ملاقات با رهبر انصارالله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر هیئت عمانی به صنعا و ملاقات با رهبر انصارالله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید