سرعت پیشروی خندق و گالی ناشی از فرسایش خاک در دشتیاری پیشی گرفت

به گزارش شهر وبلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دشتیاری منطقه ای در جنوب سیستان و بلوچستان است. منطقه ای که تحت تاثیر فرسایش خندقی یا همان گالی ها واقع شده است. در این نوع از فرسایش آبراهه های فرسایش یافته در سطح زمین، به اندازه ای بزرگ می شوند که امکان عبور و مرور وسایل کشاورزی ممکن نیست؛ عاملی که دشت ها و زمین های کشاورزی را از بین می برد. اما این موضوع در ستاد توسعه فناوریهای آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی مورد توجه واقع شده است تا با توسعه راهکارهای فناورانه جلوی پیش روی گالی ها را گرفت.

سرعت پیشروی خندق و گالی ناشی از فرسایش خاک در دشتیاری پیشی گرفت

در این زمینه نیز نشستی با حضور پرویز گرشاسبی معاون آبخیزداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری و داود نیک نامی رییس پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری به میزبانی ستاد برگزار و در آن آخرین شرایط منطقه دشتیاری بررسی شد. همچنین در این نشست حاضران گزارشی از آخرین اطلاعات منطقه دشتیاری، اقدامات اجرا شده و پیش رو و منابع و اعتبارات موردنیاز ارائه کردند.

طبق برآورد اجرا شده، عدم تخصیص به موقع منابع، موجب شده سرعت پیشروی خندق ها و گالی های ناشی از فرسایش خاک، از اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه در منطقه پیشی گرفته و اعتبار موردنیاز اقدامات زیرساختی از 10 سال پیش سیر صعودی داشته باشد.

در این نشست پس از ارائه شرکت مشاور، راهکارهای فناورانه با هدف کاهش هزینه های اجرایی و افزایش اثربخشی اقدامات مورد بررسی قرار گرفت و تاکید شد در ابتدا باید با شناسایی نقاط بحرانی به صورت پایلوت، مجموعه ای از فناوری های جدید و موثر، شناسایی و در این نقاط با مشارکت اعتباری و اجرایی همه دستگاه های متولی و با موضوع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و با تکیه بر ظرفیت شرکت های فناور و دانش بنیان اجرایی شود.

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 623

به "سرعت پیشروی خندق و گالی ناشی از فرسایش خاک در دشتیاری پیشی گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرعت پیشروی خندق و گالی ناشی از فرسایش خاک در دشتیاری پیشی گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید