راه آهن مشترک ایران و افغانستان ماه آینده به بهره برداری می رسد

به گزارش شهر وبلاگ، معاون شرکت ساخت و توسعه زیربنا های حمل و نقل ایران از پیشرفت 93 درصدی راه آهن هرات- خواف خبر داده و گفت: این طرح ماه آینده با حضور مقامات ارشد دو کشور همسایه افتتاح می گردد.

راه آهن مشترک ایران و افغانستان ماه آینده به بهره برداری می رسد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، عباس خطیبی معاون شرکت ساخت و توسعه زیربنا های حمل و نقل ایران امروز (دوشنبه) هنگام بازدید از مراحل پیشرفت این طرح در هرات افغانستان گفت: در حال حاضر با سعی و کوشش مسوولان دو کشور ایران و افغانستان برای بهره برداری از پروژه مهم مالی خط آهن، 93 درصد این طرح تکمیل شده و این طرح ماه آینده با حضور مقامات ارشد دو کشور افتتاح خواهد شد.

وی اضافه نمود: با افتتاح طرح کالا و مسافر میان ایران و افغانستان جابه جا شده و با تکمیل این پروژه به صورت کامل شبکه ریلی افغانستان به بنادر خلیج فارس، بندر چابهار و بنادر دیگر متصل می گردد و همچنین ایران به وسیله خط آهن افغانستان به کشور ازبکستان متصل می گردد.

خطیبی ادامه داد: افتتاح این طرح به دلیل مسائل امنیتی با تاخیر روبرو شده و پس از تکمیل به رغم شیوع کرونا در منطقه به زودی افتتاح خواهد شد.

معاون توسعه زیرساخت های ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران پس از افتتاح این پروژه در قطعه سوم در شهرستان غوریان، آماده است تا قطعه چهارم که بر عهده دولت افغانستان بوده را با تجربه بیش از 40 سال ساخت ریل تکمیل کند.

همچنین سعید عزیزی رئیس خط آهن هرات در این باره گفت: قطعه سوم خط آهن هرات - خواف 63 کیلومتر طول دارد که از مرز مشترک میان ایران و افغانستان تا ایستگاه شمتیغ 10 کیلومتر و از مرز تا شهرستان غوریان 30 کیلومتر و تا آخرین ایستگاه روزنک ادامه دارد که به زودی این پروژه در قطعه سوم افتتاح می گردد.

سعید عظیمیان معاون اتاق بازرگانی و سرمایه گذاری هرات نیز با اشاره به اهمیت پروژه خط آهن هرات - خواف گفت: افتتاح و بهره بردای از این پروژه نه تنها انتقال کالا ها را میان ایران و افغانستان تسهیل می نماید، بلکه گامی مهم در راستای دگرگونی چرخه مالی افغانستان است.

از طرف دیگر نجیب الله صافی فرمانده پلیس گروه محافظت از خط آهن در شهرستان غوریان هرات نیز درباره طرح های امنیتی این طرح گفت: در گذشته مسائل امنیتی در راستا ساخت این پروژه مهم اقتصای وجود داشت، اما با ارسال تجهیزات کافی و سربازان بیشتر اجازه ناامنی در این منطقه داده نمی گردد.

به گزارش فارس، قطعه سوم راه آهن هرات- خواف از سوی متخصصان ایران و از مرز مشترک دو کشور تا ایستگاه روزنک در داخل مرز افغانستان به اتمام رسیده و طرف افغانستانی اعلام نموده است که ساخت قطعه چهارم نیز تا 10 روز دیگر شروع گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 742

به "راه آهن مشترک ایران و افغانستان ماه آینده به بهره برداری می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه آهن مشترک ایران و افغانستان ماه آینده به بهره برداری می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید