دولت آمریکا با فروش 3 هزار فروند بمب هوشمند به عربستان موافقت کرد

به گزارش شهر وبلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، پنتاگون روز سه شنبه گفت که وزارت خارجه ایالات متحده در چارچوب قراردادی به ارزش 290 میلیارد دلار با فروش بالقوه 3،000 فروند مهمات هدایت شونده دقیق به پادشاهی عربستان سعودی موافقت کرده است.

دولت آمریکا با فروش 3 هزار فروند بمب هوشمند به عربستان موافقت کرد

بنا به اعلام پنتاگون، این قرارداد شامل فروش 3،000 فروند بمب کم قطر هدایت شونده GBU-39، جعبه آماد، تجهیزات پشتیبانی، لوازم یدکی و پشتیبانی فنی می شود.

پنتاگون در بیانیه ای اظهار داشت که فروش این تسلیحات به عربستان سعودی با افزایش ذخایر جنگ افزارهای دوربرد، و زمین به هوای دقیق این کشور قابلیت و توان ریاض را برای مقابله با تهدیدهای کنونی و آینده ارتقا می دهد.

فروش این تسلیحات در حالی صورت می گیرد که دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ رو به خاتمه است. در مقابل، جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا مدعی شده است که برای اعمال فشار بر ریاض جهت خاتمه دادن به جنگ ویرانگر یمن (!)، فروش تسلیحات نظامی به عربستان سعودی را که بزرگترین خریدار تسلیحات آمریکا است، متوقف می کند.

این بیانیه در ادامه می افزاید که اندازه و دقت این بمبهای کم قطر دیامتر GBU-39 امکان دفاعی مؤثر را با کمترین خسارت جانبی فراهم می سازد.

گفتنی است که آژانس همکاری امنیت دفاعی پنتاگون روز سه شنبه کنگره آمریکا را در جریان این فروش احتمالی قرار داد.

به رغم موافقت وزارت خارجه آمریکا با این قرارداد فروش، اطلاع دهی به کنگره به معنای آن نیست که قرارداد مزبور امضا شده و یا مذاکرات به خاتمه رسیده است.

پنتاگون همچنین اظهار داشت که شرکت بوئینگ پیمانکار اصلی برای تولید این نوع تسلیحات است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1003

به "دولت آمریکا با فروش 3 هزار فروند بمب هوشمند به عربستان موافقت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت آمریکا با فروش 3 هزار فروند بمب هوشمند به عربستان موافقت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید