خبرنگاران شرایط باغ وحش ارومیه به صورت مستمر پایش می گردد

به گزارش شهر وبلاگ، ارومیه- خبرنگاران- معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: باغ وحش ارومیه به صورت مستمر توسط این اداره کل پایش می گردد که طبق آخرین پایش، شرایط آن بهتر شده است.

خبرنگاران شرایط باغ وحش ارومیه به صورت مستمر پایش می گردد

جهت دریافت خدمات طراحی ویلای کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

حجت جباری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: طی بازدیدی که کارشناسان حیات وحش از باغ وحش داشتند، مسئله ای در باغ وحش وجود نداشته و حیوانات از شرایط قابل قبولی برخوردار بودند و شرایط باغ وحش نیز نسبت به گذشته بهتر شده است.

وی افزود: شرایط جسمانی گونه های حیات وحش نیز نسبت به گذشته بهتر بوده و در زمان بازدید که به صورت سرزده و بدون اطلاع قبلی صورت می گیرد، هیچ بیماری در باغ وحش مشاهده نشده است.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اشاره به فیلم منتشر شده در مورد تغذیه یک قلاده شیر در باغ وحش اظهار کرد: آنچه در فیلم هم دیده می گردد، تنها غذای مورد احتیاج شیر بوده که حیوان (بز اهلی) بعد از ذبح به صورت کامل در قفس شیر گذاشته شده است و این یک فرایند معمول و عادی برای غذا دادن به گوشت خواران به خصوص شیر در باغ وحش هاست، چرا که شیر به غیر از گوشت چیز دیگری نمی خورد.

جباری اعلام کرد: باغ وحش ارومیه با مجوز سازمان حفاظت محیط زیست کشور و توسط بخش خصوصی احداث شده ولی هنوز به استانداردهای موردنظر سازمان محیط زیست نرسیده است.

وی ادامه داد: طی ماه های گذشته و با توجه به شیوع کرونا این باغ وحش بارها به دلیل قرمز شدن شرایط شهر ارومیه به دلیل بیماری کرونا به طور کامل تعطیل شده است و در سایر مواقع نیز بازدید کننده بسیار کمی دارد.

وی گفت: باغ وحش خصوصی ارومیه یکی از مکان هایی است که به طور داوطلبانه مسوولیت درمان و نگهداری حیوانات مصدوم و بیمار را بر عهده دارد و حیواناتی که به دلیل مصدومیت و یا دست آموز شدن قابلیت رهاسازی به طبیعت را ندارند، به این باغ وحش سپرده می گردد.

وی از دوست داران حیوانات خواست که اگر قصد یاری به این حیوانات را داشته باشند، می توانند با مدیریت باغ وحش هماهنگ و یاری خود را به حیوانات برسانند.

به گزارش خبرنگاران، باغ وحش درنای ارومیه در 20 کیلومتری جاده شهید کلانتری به سمت تبریز واقع شده است و بیش از 16 سال است که فعالیت خود را شروع نموده و مجموعه ای عظیم شامل 107 هکتار را دربر می گیرد.

این مجموعه با سرمایه بخش خصوصی دایر شده و مجموعه توریستی باغ وحش در مورد وسعت، نقشه و طرح در شمالغرب کشور بی نظیر است و حتی می توان آن را در تمام کشور نیز بی رقیب دانست.

در این مجموعه بی نظیر، حدود 100 حیوان از 85 نوع نگهداری می گردد که احتیاجهای زیستی هر کدام از آنها با یکدیگر متفاوت است؛ بازدیدکنندگان و اصحاب رسانه در سال های اخیر اعتراضات بسیاری به نحوه نگهداری و رسیدگی به حیوانات این باغ وحش داشته اند چرا که بعضی استانداردهای لازم در زمینه نگهداری از حیوانات در این مکان نادیده گرفته شده است.

انجمن های مخالف با ایجاد باغ وحش ها در این سال ها پیروز شده اند تا حدود زیادی استانداردهای نگهداری حیوانات را افزایش دهند و حتی در مواردی نتیجه فعالیت آنان تعطیل باغ وحش های غیراستاندارد بوده است.

امروزه براساس گزارش رییس اداره ساماندهی دفتر حفاظت و شکار و صید سازمان محیط زیست در ایران حدود 70 باغ وحش و مراکز نگهداری حیوانات و باغ پرندگان وجود دارد، که از بین همه آن ها تنها 14 باغ وحش مجوز سازمان محیط زیست را دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 993

به "خبرنگاران شرایط باغ وحش ارومیه به صورت مستمر پایش می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شرایط باغ وحش ارومیه به صورت مستمر پایش می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید