خبرنگاران منع آمد و شد در اردن با شیوع کرونا

به گزارش شهر وبلاگ، تهران - خبرنگاران - دولت اردن بیان کرد که درچارچوب تدابیر اتخاذ شده برای مقابله با ویروس کرونا از صبح امروز(شنبه) و تا اطلاع بعدی رفت و آمد در این کشور ممنوع است.

خبرنگاران منع آمد و شد در اردن با شیوع کرونا

امجد العضایله وزیر مشاور در امور اطلاع رسانی دولت اردن روز آدینه در کنفرانس خبری گفت: با توجه به برقراری شرایط اضطراری درمنطقه وجهان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ، رفت و آمد مردم و حضور آنها در همه مناطق اردن از ساعت هفت صبح شنبه 21 مارس 2020 و تا اطلاع بعدی ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی به تعطیل شدن همه فروشگاه های تجاری در اردن اشاره نمود و اضافه نمود: روز سه شنبه آینده زمان معینی برای شهروندان به منظور برطرف نیازهای خود و در یک ساز و کار معین، اعلام خواهد شد.

العضایله که سخنگوی دولت اردن است، برای توجیه این تصمیم تاکید نمود که شهروندان اردنی خواست دولت از آنها برای ماندن در خانه هایشان را اجرا نکردند.

وزیر مشاور در امور اطلاع رسانی اظهار داشت:متأسفانه در دو روز گذشته ، شاهد بی توجهی بعضی از شهروندان اردنی به رعایت دستورالعمل ها و رفت و آمد در خیابان ها و خرید در بازارها بودیم در نتیجه به این باور رسیدیم که این شرایط خطری عظیم برای سلامتی و ایمنی آنان خواهد بود.

وی هشدار داد که نقض دستورالعمل رفت وآمد به مجازات بازداشت فوری برای مدتی کمتر از یک سال منجر می گردد.

دولت اردن روز سه شنبه گذشته ازعملیاتی شدن قانون دفاع که فقط در شرایط اضطراری اجرا می گردد برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور اطلاع داد.

دولت اردن همچنین تصمیم گرفت که فعالیت بخش های خصوصی و دولتی بجز خدمات درمانی به مدت دو هفته متوقف گردد و در همین حال نیروهای ارتش در ورودی و خروجی های شهرها به عنوان بخشی از اقدامات برای مبارزه با ویروس کرونا مستقر شوند.

تاکنو در اردن 69 مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است.

دولت اردن پیشتر از شهروندان این کشور خواسته است به جز موارد بسیار ضروری از خانه ها بیرون نیایند ، در تجمعات بیش از 10 نفر حضور نیابند و از رفت و آمد بین استان ها خودداری نمایند.

ارتش اردن درهمین چارچوب ورودی ها و خروجی های امان پایتخت ودیگر استان ها را بسته و از صبح پنجشنبه تا اطلاع بعدی مانع از حرکت بین استان ها می گردد.

مقامات اردن از دوشنبه گذشته حدود 6 هزار نفری را که از خارج وارد این کشور شده اند در قرنطینه اجباری قرار داده است.

همه پروازهای ورودی و خروجی با اردن از سه شنبه تا اطلاع بعدی به حالت تعلیق در آمده و فعالیت مدارس، رویدادهای ورزشی ، اقامه نماز در مساجد ، دعا در کلیساها ، شرکت در اجتماعات ومجالس عزا و حضور در سینماها و رستوران ها را برای مقابله با ویروس کرونا تعلیق شده است.

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: ایرنا
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 83

به "خبرنگاران منع آمد و شد در اردن با شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران منع آمد و شد در اردن با شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید