خبرنگاران فوتی های مشکوک مانند جان باختگان کرونا خاکسپاری می شوند

به گزارش شهر وبلاگ، سنندج - خبرنگاران - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بیماران مشکوک به کرونا با وجود تست منفی هم در صورت فوت، همانند اجساد بیماران مبتلا به این بیماری خاکسپاری می شوند.

خبرنگاران فوتی های مشکوک مانند جان باختگان کرونا خاکسپاری می شوند

دکتر ابراهیم قادری شامگاه شنبه در گفت و گوی خبری با اشاره به خطر انتقال ویروس کرونا از اجساد قربانیان بعد از مرگ به افراد سالم گفت: تماس با اجساد افراد قربانی هم می تواند باعث انتقال ویروس به اطرافیان گردد.

وی اضافه نمود: ویروس کرونا می تواند تا چند ساعت پس از فوت نیز به وسیله تماس با ترشحات فرد فوت شده و همچنین تماس با بدن او به افراد سالم منتقل گردد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به دفن اجساد مشکوک به کرونا تاکید نمود: چون بعضی از مرگ هایی که اتفاق می افتد ممکن است مشکوک به کووید 19 باشد در این صورت همانند اجساد افراد مبتلا به کرونا دفن می شوند تا احتمال انتقال بیماری به اطرافیان به حداقل برسد.

قادری گفت: افرادی که در بیمارستان بستری و تست کرونا از آنها گرفته می گردد در صورت مثبت بودن تست اقدامات لازم برای آنها انجام و در صورت فوت هم با پروتکل های بهداشتی اقدامات دفن و خاکسپاری انجام می گردد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: افرادی که مشکوک و تست کرونای آنها منفی است ولی علائم و سایر آزمایش های مشکوک داشته باشند، مشکوک تلقی شده و در این صورت بدلیل اینکه اطرافیان و خانواده آنان درگیر کرونا نشوند و با اطمینان خاطر بیشتری به خاک سپرده شوند این افراد هم مطابق با پروتکل های بیماران مبتلا به کرونا دفن می شوند.

قادری اضافه نمود: اعتراض بعضی افراد نسبت به اینکه آمارهای رسمی و غیر رسمی همخوانی ندارند به همین دلیل است چرا که بیماران مشکوک هم با وجود منفی بودن تست، همانند بیماران مبتلا به خاک سپرده می شوند در صورتی که بر اساس دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت ضروری است آمار مبتلایان و فوت شدگان دارای تست مثبت گزارش شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا ظهر شنبه 14 تیر در مجموع 237 هزار و 878 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 148 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 11 هزار و 408 نفر رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 479

به "خبرنگاران فوتی های مشکوک مانند جان باختگان کرونا خاکسپاری می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فوتی های مشکوک مانند جان باختگان کرونا خاکسپاری می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید