خبرنگاران رئیس هیات بسکتبال گیلان: کشف 10 جوان بالای دومتر از اولویت های هیات است

به گزارش شهر وبلاگ، رئیس هیات بسکتبال گیلان گفت: قصد داریم 10 جوان دو متر و بالای دو متر را کشف و روی آنان سرمایه گذاری کنیم.

خبرنگاران رئیس هیات بسکتبال گیلان: کشف 10 جوان بالای دومتر از اولویت های هیات است

محمد رفیعی روز جمعه درگفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در رشت گفت: یکی از اهداف مهم ما برای پشتوانه سازی مناسب، کشف 10 بازیکن با قد مناسب حداقل دو متر است تا با آموزش و تحت پوشش قرار دادن این نفرات، بتوانیم پشتوانه سازی مناسبی را انجام و بازیکنان خوبی را به تیم های ملی معرفی کنیم.

وی افزود: البته هم اینک هشت مکان استعدادیابی با تعامل بسیار مناسب با آموزش و پرورش گیلان در این استان دایر است تا نونهالان ، نوجوانان و جوانان مستعد این رشته ورزشی کشف شوند تا در اختیار ورزش بسکتبال گیلان قرار گیرند.

وی به حضور تیم های گیلانی در لیگ های مختلف نیز اشاره و گفت: طی سه سال اخیر در تمامی مسابقات بسکتبال رده های سنی مختلف کشور در هر دو بخش بانوان و آقایان حضور یافتیم و خوشبختانه تیم های ما نیز مقام های ارزشمندی نیز کسب کردند.

وی که بیش از سه سال به عنوان سرپرست و رئیس هیات بسکتبال در گیلان فعالیت دارد، ادامه داد: از بین تیمهای گیلانی حاضر در رقابت های کشور ، طی سه سال پیش یک تیم ، در رقابت های دو سال گذشته، پنج تیم در رقابت های سال گذشته و نیز 9 تیم از استان گیلان در رقابت های کشوری ارتقاء یافته و مقام کسب کردند.

رئیس هیات بسکتبال استان گیلان افزود: همچنین سال گذشته برای اولین بار در تاریخ بسکتبال گیلان تیم دختران نوجوان این استان تشکیل و در رقابت های قهرمانی کشور حضور یافت و خاتمه مقام پنجم را به خود اختصاص داد.

رفیعی به حضور پیروز تیم های گیلانی در لیگ بسکتبال دسته اول کشور نیز اشاره و گفت: دو تیم درفک رشت و ملوان بندرانزلی در رقابت های فصل گذشته لیگ دسته اول بسیار قدرتمند ظاهر شدند اما متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا این رقابت ها نیمه تمام ماند وگرنه هر دو تیم گیلانی لیاقت حضور در مرحله نیمه نهایی و حتی مرحله نهایی را داشتند.

وی به حضور تیمی از گیلان در سوپر لیگ نیز اشاره و شرح داد: هدف ما این بود که ترکیبی از دو تیم درفک و ملوان و با یک تیم بومی در رقابت های سوپر لیگ حضور یابیم اما هم اینک نیز تمام سعی خود را خواهیم کرد تا این دو تیم همچنان با قدرت در رقابت های فصل جاری لیگ دسته اول حضور یافته و امیدواریم که سال آینده تیمی از گیلان در سوپر لیگ کشور شرکت کند.

وی به گسترش بسکتبال خیابانی در گیلان نیز اشاره و اظهار کرد: تا به امروز پنج دوره از جشنواره بسکتبال خیابانی در کشور برگزار گشت که گیلان میزبان سه دوره این رقابت ها بود که این امر نشان از گسترش و همچنین قدرت گیلان در این رشته می باشد.

رئیس هیات بسکتبال گیلان گفت: همچنین تا به امروز 31 زمین بسکتبال خیابانی در استان گیلان راه اندازی شده که هدف ما افزایش این تعداد به یکصد زمین بسکتبال خیابانی می باشد تا شاهد پیشرفت روزافزون این رشته نوپا در گیلان باشیم.

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: ایرنا
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 604

به "خبرنگاران رئیس هیات بسکتبال گیلان: کشف 10 جوان بالای دومتر از اولویت های هیات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رئیس هیات بسکتبال گیلان: کشف 10 جوان بالای دومتر از اولویت های هیات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید