خبرنگاران استاندار اصفهان: کرونا می تواند مبدا تحول در نظام آموزشی گردد

به گزارش شهر وبلاگ، اصفهان - خبرنگاران - استاندار اصفهان گفت: تاثیر بیماری کرونا در عرصه آموزشی، مالی، اجتماعی، سیاسی و بهداشتی جامعه به گونه ای است که می تواند مبدا ایجاد تحول در نظام آموزشی گردد.

خبرنگاران استاندار اصفهان: کرونا می تواند مبدا تحول در نظام آموزشی گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

عباس رضایی روز سه شنبه در آیین گرامیداشت روز معلم در استانداری افزود: بیماری کرونا استفاده از ظرفیت فضای مجازی در بحث آموزش را تسریع بخشید و توسعه داد و بطور قطع موضوع آموزش در دوران پسا کرونا متفاوت خواهد بود.

وی افزود: استان اصفهان می تواند در این زمینه با ابتکارات خود پیشتاز نوآوری و خلاقیت در امر آموزش باشد .

رییس شورای آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به عملکرد دولت در مقابله با بیماری کرونا گفت: عملکرد مجموعه نظام در مقابله با کرونا بسیار خوب بود و شاید بهتر از این امکان جمع کردن این مشکل وجود نداشت.

رضایی یادآور شد: البته این مساله به معنای خاتمه کرونا نیست و همچنان باید دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در جامعه رعایت گردد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه امروز در بدترین و شدیدترین تحریم های طول تاریخ کشورها قرار داریم، افزود: دولت برغم مسائلی که دارد در زمینه آموزش و پرورش هر آنچه در توان داشته، به کار گرفته است و خواهد گرفت.

وی ادامه داد: البته باید توجه داشته باشیم که شرایط کنونی دولت شرایط ویژه ای است زیرا از یکسو با کرونا و مسائل آن در حال مبارزه ایم و از سوی دیگر با تحریم های ظالمانه ای که از سوی کشورهای استکباری علیه مردم ما اعمال می گردد در حال دست و پنجه نرم کردن هستیم.

رضایی با اشاره به مسائل معیشتی بسیاری از اقشار جامعه از جمله فرهنگیان گفت: هم مجموعه استان و هم در سطح کشور و ریاست جمهوری به این مسائل واقف هستند و تمام توان مجموعه نظام برای حل این مسائل به کار گرفته شده است .

وی با اشاره به تبعات منفی بیماری کرونا گفت: افزایش استفاده از آب در این زمان برای مقابله با بیماری کرونا موجب شده است که در 2 ماه گذشته مصرف آب در استان 18 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کند.

استاندار اصفهان ادامه داد: این مساله با توجه به در پیش بودن تابستان و لزوم استفاده از وسایل خنک کننده و همچنین شرایط کم آبی استان، از دیگر مسائل پیش روی ماست.

رضایی همچنین با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال جهش فراوری از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: امروز برغم مسائل یاد شده، جهش فراوری یک رسالت عقلی، شرعی، اخلاقی و قانونی ما است و همه موظفیم در این عرصه تمام توان خود را به کار بگیریم.

مراسم بزرگداشت روز معلم، عصر امروز با حضور استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش، معاونان وی و جمعی از فرهنگیان برتر اصفهان در استانداری برگزار گردید.

در این مراسم از تعدادی از فرهنگیان استان تجلیل شد.

در ابتدای این مراسم ضمن برقراری ارتباط ویدئو کنفرانس با رییس جمهوری، تعدادی از معلمان استان های مختلف از جمله یکی از فرهنگیان استان اصفهان به بیان نظرات خود در باره شرایط آموزش و پرورش و صندلی و مسائل فرهنگیان پرداختند.

همچنین در این مراسم که همزمان به صورت ویدئو کنفرانسی از استان های مختلف پخش شد، سامانه آموزشی دانش آموزی (شاد) نیز توسط رییس جمهوری افتتاح شد.

در زمان حاضر در مجموع بیش از 920 هزار نفر دانش آموز در پنج هزار و 300 آکادمی استان پنج میلیون نفری اصفهان به تحصیل اشتغال دارند.

استان اصفهان دارای 50 هزار فرهنگی و 30 هزار معلم بازنشسته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 270

به "خبرنگاران استاندار اصفهان: کرونا می تواند مبدا تحول در نظام آموزشی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار اصفهان: کرونا می تواند مبدا تحول در نظام آموزشی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید