بی اعتنایی سفیر آمریکا به احضاریه بغداد

به گزارش شهر وبلاگ، فارس نوشت: یک فرمانده الحشد الشعبی عراق اطلاع داد سفیر آمریکا به احضاریه وزارت خارجه عراق بی توجهی کرد و به آنجا نرفت تا یادداشت اعتراضی درباره حمله ائتلاف به مواضع الحشد و نهادهای امنیتی عراق را تحویل بگیرد.

بی اعتنایی سفیر آمریکا به احضاریه بغداد

قصی الانباری یکی از مسئولان سازمان بدر در استان الانبار و از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی عراق تاکید نمود که سفیر آمریکا در بغداد اصلا در وزارت خارجه عراق برای تحویل یادداشت اعتراضی به حمله نیروهای کشورش علیه مواضع الحشد، ارتش و پلیس حاضر نشده است.

الانباری در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه گفت: با وجود اینکه سفیر آمریکا برای تحویل یادداشتی اعتراضی درباره حملات اخیر علیه الحشد، ارتش و پلیس در کربلا، بابل، صلاح الدین و الانبار احضار شده اما او در مقر وزارت خارجه حضور نیافته است.

او اضافه کرد: سفیر آمریکا به گونه ای با دولت عراق برخورد می نماید، گویی دولت عراق تحت سرسپردگی واشنگتن واقع شده است.

الانباری حضور نیافتن سفیر در وزارت خارجه عراق را دال بر بی احترامی به حاکمیت عراق خواند و گفت: باید با این گونه رفتارهای گستاخی برخورد گردد.

این رهبر سازمان بدر عراق گفت: بعضی گروه های سیاسی امروز در داخل مجلس به گونه ای موضع گیری می نمایند تا مانع خروج نیروهای آمریکایی شوند و اصلا حمله آمریکا به الحشد و نیروهای امنیتی برایشان اهمیتی ندارد، زیرا به دنبال منافع شخصی خودشان هستند.

وزارت خارجه آمریکا یک بار قبلا ماتیو تویلر سفیر آمریکا را فراخوانده و یادداشتی اعتراضی نسبت به حمله آمریکا علیه مواضع الحشد، پلیس در جنوب عراق را تحویل او داده بود.

جنگنده های آمریکایی بامداد روز آدینه 23 اسفند ماه سال 1398 فرودگاه غیرنظامی در حال احداث در کربلا و چندین مقر الحشد الشعبی و پلیس و ارتش عراق را در این استان و استان های بابل، صلاح الدین و الانبار را بمباران کردند که علاوه بر خسارت اقتصادی سنگین پنج شهید و شماری زخمی برجای گذاشت.

آمریکا این حمله را در پاسخ به حمله مشکوک توسط افراد ناشناس به پایگاه محل استقرار نظامیان ائتلاف در شهر التاجی عراق انجام داده است.

310311

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: خبرآنلاین
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 90

به "بی اعتنایی سفیر آمریکا به احضاریه بغداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی اعتنایی سفیر آمریکا به احضاریه بغداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید