با وزیر خارجه لبنان آشنا شوید

به گزارش شهر وبلاگ، ایرنا نوشت: میشل عون رئیس جمهوری و حسان دیاب نخست ویر لبنان دیروز (دوشنبه) شربل وهبه را به عنوان وزیر خارجه جدید این کشور معین کردند.

با وزیر خارجه لبنان آشنا شوید

6 ساعت پس از استعفای ناصیف حتی وزیر سابق امور خارجه لبنان به دولت این کشور، عصر گذشته (دوشنبه) در جلسه ای که بین عون رئیس جمهوری و دیاب نخست وزیر لبنان در کاخ بعبدا برگزار گردید، طرفین برای انتخاب وهبه مشاور عون در امور دیپلماتیک، برای جانشینی حتی به توافق رسیدند و تصدی امور خارجه این کشور را به وی سپردند.

شربل وهبه وزیر جدید امور خارجه لبنان متولد 15 جولای 1953 در العاقوره لبنان و دارای سه فرزند به نام های بیار ، مارک و ریشار است.

وی دارای مدرک لیسانس حقوق از دانشکده حقوق دانشگاه لبنان است و در سال 1979 پروانه حقوقی خود را از پژوهشکده عالی مطالعات حقوق این کشور دریافت نموده است.

وهبه همچنین در سال 1974 پیروز به اخذ دیپلم ریاضیات از دانشکده علوم دانشگاه لبنان شده و مسلط به زبان های فرانسه، انگلیسی و عربی است.

وی از سال 2017 به محض بازنشستگی از وزارت امور خارجه و مهاجران لبنان به عنوان مشاور عون رئیس جمهوری این کشور در امور دیپلماسی منصوب شد.

وزیر جدید امور خارجه لبنان پیش از این در حالی تجربیات 42 ساله خود در وزارت امور خارجه و مهاجران این کشور را به خاتمه برد که بین فوریه تا جولای 2017 در سِمت نماینده دبیر کل این وزارتخانه بود.

وی پیش از آن بین سال های 2012 تا 2017 مسئولیت مدیر امور سیاسی و کنسولی وزارت امور خارجه لبنان را بر عهده داشت.

سفیر لبنان در ونزوئلا بین سال های 207 تا 2012، سرکنسول لبنان در لُس آنجلس آمریکا از سال 2002 تا 2007، سرکنسول لبنان در مونترال کانادا بین سال های 1995 تا 2000 از جمله سوابق وزیر امور خارجه جدید لبنان است.

وی همچنین از تجربه فعالیت در چند پست دیپلماسی در سفارت لبنان در قاهره مصر، لاهه هلند، برلین آلمان و در کنسولگری لبنان در تورنتو کانادا برخوردار است.

رهبه همچنین پیروز به دریافت نشان درجه یک فرانسیسکو میراندا ، بالاترین نشان جمهوری بولیواری ونزوئلا شده است.

فرانسیسکو دِ میراندا (به اسپانیایی: Francisco de Miranda) نظامی انقلابی ونزوئلایی بود. وی در سه حادثه مهم جنگ انقلاب آمریکا، انقلاب فرانسه و جنگ های استقلال مستعمرات آمریکایی از اسپانیا شرکت و نقش فرماندهی داشت.

310 310

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: خبرآنلاین
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 581

به "با وزیر خارجه لبنان آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با وزیر خارجه لبنان آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید