بانک مرکزی کانادا: راه بازگشت اقتصاد طولانی است و نرخ بهره پایین باقی می ماند

به گزارش شهر وبلاگ، بانک مرکزی کانادا در جلسه روز چهارشنبه خود تصمیم گرفت نرخ بهره معیار را در سطح فعلی نگه دارد و آن را از 0.25 درصد تغییر ندهد.

بانک مرکزی کانادا: راه بازگشت اقتصاد طولانی است و نرخ بهره پایین باقی می ماند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای مولتیپل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

این نخستین تصمیم نرخ بهره تحت ریاست تیف مکلم بود که ماه گذشته بعد از به سرانجام رسیدن دوران هفت ساله ریاست استیون پولوز جایگزین او شد.

تصمیم بانک درباره نرخ بهره همچنین نمایانگر این بود که هیچ برنامه کوتاه مدتی برای تغییر دادن استراتژی پایین نگه داشتن نرخ بهره وجود ندارد.

مکلم در یک کنفرانس خبری بعد از اعلانیه روز چهارشنبه گفت: جهت بازگشت طولانی خواهیم داشت. به وضوح بیان می کنیم که نرخ بهره برای مدتی طولانی به طوری غیرعادی پایین باقی خواهد ماند.

این تصمیم در راستای انتظارات اقتصاددان هایی بود که بانک مرکزی را رصد می نمایند و اخیرا توسط بلومبرگ نظرسنجی شدند. بانک جلسه بعدی تصمیم گیری خود درباره نرخ بهره را روز نهم سپتامبر برگزار می نماید و انتظار نمی رود در آن جلسه هم تغییری صورت بگیرد.

بانک مرکزی اعلام نموده که قرنطینه ها و دیگر کوشش های فاصله گذاری فیزیکی در سراسر کانادا در بازه بین آوریل و ژوئن باعث شده حدود 15 درصد از فراوری ناخالص داخلی کانادا کاهش یابد.

به این ترتیب از زمان رکود بزرگ مالی سده گذشته تا به حال اقتصاد کانادا فصلی بدتر از این نداشته است. با این حال این رقم بهتر از بدترین سناریویی است که بانک مرکزی در زمان شروع پاندمی پیش بینی نموده بود.

برای سال 2020 در کل، بانک مرکزی در حال حاضر انتظار دارد که اقتصاد با افتی 7.8 درصدی روبرو گردد اما بعد در سال 2021 رشدی 5.1 درصدی و در سال 2022 رشدی 3.7 درصدی داشته باشد.

با وجود اینکه این ارقام بهتر از سناریوهای بدی است که ممکن بود اتفاق بیفتد، در عین حال به این معنی است که بانک مرکزی فکر نمی نماید اقتصاد به مدت دو سال دیگر حتی نزدیک به شرایط نرمال خود گردد.

برایان دوپراتو اقتصاددان تی دی بانک گفت تصمیم جدید بانک مرکزی درباره نرخ بهره به هیچ وجه سورپرایزنماینده نبود.

او گفت: با توجه به اینکه هنوز درجات عدم اطمینان بسیار بالاست، بانک مرکزی کانادا نمی خواهد هیچ ریسک غیرضروری داشته باشد، میخواهد تدابیر انگیزشی را حفظ کند و دوباره به ما یادآوری کند که می تواند در صورت احتیاج کارهای بیشتری برای حمایت از اقتصاد انجام بدهد و این کار را خواهد نمود.

منبع: ایرونی ها
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 625

به "بانک مرکزی کانادا: راه بازگشت اقتصاد طولانی است و نرخ بهره پایین باقی می ماند" امتیاز دهید

1 کاربر به "بانک مرکزی کانادا: راه بازگشت اقتصاد طولانی است و نرخ بهره پایین باقی می ماند" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک مرکزی کانادا: راه بازگشت اقتصاد طولانی است و نرخ بهره پایین باقی می ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید