ایران تحریم های یکجانبه را جنایت علیه بشریت دانست

به گزارش شهر وبلاگ، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، اقدات قهریه یکجانبه همچون تحریم را غیرقانونی، غیراخلاقی، ضد انسانی و مصداق جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت دانست.

ایران تحریم های یکجانبه را جنایت علیه بشریت دانست

به گزارش خبرنگاران، مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نشست مجازی آنالیز آثار اقدامات یکجانبه بر مردم کشورهای هدف که به ابتکار ایران و 9 کشور دیگر برگزار گردید، این مطلب را عنوان کرد.

وی اضافه نمود: اقدامات قهریه یکجانبه اعم از تحریم ها، غیرقانونی، غیراخلاقی و ضد انسانی است. آنها به صراحت نقض قوانین بین المللی و همچنین حقوق ابتدایی بشری است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که تحت ضربه شدید کرونا نهاده شد، برای سال ها تحت تحریم های طولانی مدت بوده است. این اقدامات غیرقانونی، بانک ها و موسسات اقتصادی را از تجارت و تراکنش اقتصادی با ایران بازداشته است.

تخت روانچی افزود: ما از کشورهای غربی می شنویم که معافیت هایی درنظر گرفته شده است که در واقع آنها فقط در کاغذ هستند. پیامدهای چنین تحریم هایی به طرز شدیدی حق سلامت ایرانی ها، دسترسی آنها به داروهای ضروری، تجهیزات پزشکی، تولیدات دارویی و درمانی را مورد تهدید قرار داده است.

وی توضیح داد: تحریم های یکجانبه آمریکا، اشخاص ایرانی را که تحت تاثیر بیماری و شرایط درمانی هستند، بیشتر می رنجاند. در نتیجه آن، تعداد سالانه جان باختن زنان، کودکن و مردم بی گناه افزایش یافته است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه در عمل، تحریم ها اقشار آسیب پذیر را بیش از دیگران هدف گرفته است، گفت: تحریم ها تامین داروها و نیازهای درمانی را برای بیماران به ویژه بیماران سرطانی، پروانه ای و آنهایی که شیمی درمانی می شوند، سخت نموده است.

تخت روانچی با قرائت اظهارات یکی از بیماران ایرانی که به دلیل تحریم نتوانسته درمان لازم را دریافت کند و روز به روز بیماری او شدیدتر شده است، گفت: به خطر انداختن سلامتی دیگران به خاطر اهداف سیاسی، تنها غیرقانونی نیستند بلکه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است که نیازمند پاسخ بین المللی است.

وی اظهار داشت: ما از نظر اخلاقی مسئولیت داریم که در برابر تحریم بایستیم و بخواهیم که فوری برداشته شوند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1407

به "ایران تحریم های یکجانبه را جنایت علیه بشریت دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران تحریم های یکجانبه را جنایت علیه بشریت دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید