ایران از صادرات پتروشیمی چقدر درآمد دارد؟

به گزارش شهر وبلاگ، تهران (پانا) - معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از صادرات 25 میلیون تن محصولات پتروشیمی در سال 99 در شرایط تحریم و کاهش تقاضای ناشی از کرونا خبر می دهد و می گوید درآمد ارزی ناشی از این مقدار صادرات 10 میلیارد دلار بوده است.

ایران از صادرات پتروشیمی چقدر درآمد دارد؟

به گزارش وزارت نفت بهزاد محمدی با قدردانی از مدیران، متخصصان و کارگران صنعت پتروشیمی برای ثبت رکوردهای تاریخی اظهار کرد: بسیار خوشحالیم که صنعت پتروشیمی، به عنوان صنعت طلایی کشور، روز به روز نقش و صندلی خودش را در اقتصاد ملی مستحکم تر می نماید.

وی رشد تقاضای سالانه فرآورده های نفتی در جهان را کمتر از 9 دهم درصد و رشد تقاضای سالانه محصولات پتروشیمی را نزدیک پنج درصد دانست و اضافه نمود: این نشانه مهمی برای لزوم توسعه هر چه بیشتر صنعت پتروشیمی است و ما باید با به کارگیری منابع هیدروکربنی غنی نفت و گاز به عنوان خوراک و براساس نقشه دقیق و مدون و بیش از پیش به سمت توسعه سریع و هوشمندانه صنعت پتروشیمی و خلق ثروت حرکت کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عمر 58 ساله صنعت پتروشیمی اشاره نمود و اضافه نمود: ظرفیت فراوری صنعت پتروشیمی از 65 میلیون تن سال 98 با بهره برداری از 17 طرح و افزایش 25 میلیون تنی به 90 میلیون تن رسیده است که رکورد بی نظیری در تاریخ این صنعت به شمار می آید.

محمدی میانگین پیشرفت 10 طرح به جامانده جهش دوم صنعت پتروشیمی را 84 درصد برشمرد و با بیان اینکه این طرح ها تا سرانجام سال 1400 به بهره برداری می رسد، گفت: با تحقق 100 میلیون تن، صددرصد برنامه ششم توسعه در بخش پتروشیمی محقق می گردد.

وی با بیان اینکه هم اکنون 40 طرح فعال هم در قالب طرح های جهش سوم فعال هستند و ظرفیت تا سال 1404 به حدود 135 میلیون تن می رسد، اضافه نمود: با تحقق طرح های جهش سوم، رتبه ایران در فراوری محصولات پایه در خاورمیانه از رتبه دوم به صندلی نخست ارتقا می یابد.

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1403

به "ایران از صادرات پتروشیمی چقدر درآمد دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران از صادرات پتروشیمی چقدر درآمد دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید