اکسیژن درمانی بیماران کرونایی در خانه خطرناک است

به گزارش شهر وبلاگ، خبرنگاران/خراسان رضوی بیماران مبتلابه کووید-19که بدون علامت هستند یا علائم خفیفی را تجربه می نمایند معمولا طی دو هفته بهبود می یابند و بیشتر آنان نیازی به بستری شدن در بیمارستان و استفاده از دستگاه های اکسیژن ساز ندارند. این بیماران باید در زمان قرنطینه، علائم خود را کنترل نمایند و به توصیه های پزشکان برای درمان در خانه عمل نمایند.

اکسیژن درمانی بیماران کرونایی در خانه خطرناک است

جهت دریافت خدمات پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش نیوز، نظارت بر اکسیژن در خانه با دستگاه پالس اکسی متر روش خوبی است چون این دستگاه می تواند به بیمار در خصوص بروز مسائل تنفسی قریب الوقوع هشدار دهد؛ هنگامی که میزان اشباع اکسیژن به زیر 94 کاهش یابد، ممکن است احتیاج به مراقبت پزشکی باشد. پزشکان ممکن است برای درمان بیماران از اکسیژن درمانی و سایر روش های درمانی استفاده نمایندکه فقط در بیمارستان ها در دسترس است اما به دلیل افزایش روزانه تعداد مبتلایان به کووید-19 بعضی از سیستم های پزشکی تحت فشار زیادی قرار دارند. حتی اگر در حال حاضر، بیماران بیشتری نسبت به ماه مارس و آوریل تحت درمان قرار می گیرند و از خطر مرگ دور می شوند، بعضی از بیماران ممکن است برای بهبودی هفته ها احتیاجمند دستگاه های اکسیژن و دستگاه ونتیلاتور (تنفس مصنوعی) باشند.

در حال حاضر سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) هشدار می دهد که بیماران مبتلابه کووید-19 نباید سعی نمایند عوارض تنفسی کووید-19 را با استفاده از یک دستگاه پزشکی در خانه درمان نمایند، زیرا ممکن است این عمل ضرری بیش از فایده آسیب رسان داشته باشد.

این آژانس چند روز پیش با به روزرسانی مطالب وب سایت خود در خصوص تغلیظ نماینده های اکسیژن و پالس اکسیمترها هشدار داد. از دستگاه های ذکرشده در خانه به طور گسترده با تعیین شدن آلودگی به کروناویروس استفاده می گردد.

دستگاه های پزشکی تغلیظ نماینده اکسیژن که بعضی افراد برای مدیریت بیماری در خانه از آن ها استفاده می نمایند، دستگاه هایی هستند که می توانند نیتروژن را از هوای اتاق فیلتر نموده و مقدار اکسیژن بیشتری را به بیماران ارائه دهند. بسیاری از افراد از بیماری های مزمن رنج می برند و احتیاج به اکسیژن درمانی در خانه دارند. چنین وسایلی می توانند به آن ها یاری نمایند تا بهتر تنفس نمایند و به بخشی از زندگی روزمره آنان تبدیل شده است.

با این وجود، افرادی که در خانه به غلظت اکسیژن احتیاج دارند از این وسایل با تجویز پزشک معالج استفاده می نمایند اما اکنون این سازمان هشدار می دهد که مردم نباید سعی نمایند از دستگاه های موجود برای درمان نارسایی تنفسی ناشی از کروناویروس کووید-19 در خانه استفاده نمایند مگر اینکه توسط ارائه دهنده خدمات بهداشتی تجویز شده باشد.

استفاده از اکسیژن بدون مشورت با پزشک ممکن است بیشتر از فواید آن برای بیمار مضر باشد. ممکن است درنهایت اکسیژن زیاد یا کم مصرف گردد و تصمیم گیری برای استفاده از چنین دستگاه هایی بدون نسخه پزشک منجر به مسائل جدی سلامتی مانند مسمومیت اکسیژن ناشی از دریافت اکسیژن بیش ازحد گردد. همچنین می تواند منجر به تاخیر در درمان بیماری های جدی مانند درمان بیماری کووید-19 گردد.

حتی اگر اکسیژن حدود 21 درصد از هوای اطراف ما را تشکیل می دهد، تنفس غلظت بالای اکسیژن ممکن است به ریه ها آسیب برساند. از طرف دیگر، نداشتن اکسیژن کافی به خون وضعیتی به نام هیپوکسی نیز می تواند به قلب، مغز و سایر اندام ها آسیب برساند.

این سازمان به افراد توصیه می نماید برای ارائه مشاوره در خصوص اکسیژن درمانی با ارائه دهندگان خدمات بهداشتی مشورت نمایند، همچنین تاکید نموده خطر در استفاده از این دستگاه ها نیست بلکه طریقه استفاده از دستگاه نیز مهم است.

موارد مهم در زمان استفاده از دستگاه های تغلیظ نماینده اکسیژن

از تغلیظ نماینده یا هر نوع محصول اکسیژن، نزدیک شعله باز یا هنگام استعمال دخانیات استفاده نکنید.

تغلیظ نماینده را در یک فضای باز قرار دهید تا احتمال خراب شدن بیش ازحد دستگاه کاهش یابد.

هیچ منافذی را در کنترل نماینده اکسیژن مسدود نکنید زیرا این امر ممکن است بر کارایی دستگاه تاثیر بگذارد.

به طور منظم دستگاه خود را آنالیز کنید تا مطمئن شوید اکسیژن کافی دریافت می کنید.

FDA متذکر شده است دستگاه های تغلیظ نماینده اکسیژن که به صورت آنلاین یا بدون نسخه فروخته و استفاده می شوند، تایید یا نفی نمی نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 853

به "اکسیژن درمانی بیماران کرونایی در خانه خطرناک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکسیژن درمانی بیماران کرونایی در خانه خطرناک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید