انتشار یک سند محرمانه در مورد اختلافات امارات و عربستان

به گزارش شهر وبلاگ، به گزارش خبرنگاران، روزنامه لبنانی الاخبار با انتشار گزارشی به لو رفتن یک سند محرمانه در امارات در مورد اختلاف ابوظبی با ائتلاف سعودی در یمن اشاره نمود.

انتشار یک سند محرمانه در مورد اختلافات امارات و عربستان

در این گزارش آمده است: روابط میان عربستان و امارات در مورد یمن کاملاً آشکار شده است. هر دو این کشورها، به دنبال اهداف خود در یمن هستند. این اختلافات به میان مزدوران آنها نیز کشیده شده است. در این سند آمده است که طرف های درگیر در یمن و در واقع مزدوران این کشور، هیچ گزینه ای به جز درخواست برای دریافت حمایت از سوی امارات و عربستان ندارند.

بر اساس این گزارش، تحولات میدانی در یمن و درگیری ها به چند بخش تقسیم بندی شده است: بخش اول رضایت، در این مرحله ریاض و ابوظبی در هماهنگی برای تحقق یک هدف یعنی از بین بردن انصارالله قرار داشتند. مرحله دوم، دو دستگی و عدم شفافیت مواضع دو کشور و مرحله سوم، تردید و از بین رفتن توافق و هماهنگی میان آنها.

در این گزارش در مورد تحلیل های طرف های داخلی در یمن از روابط میان عربستان و امارات آمده است که دولت مستعفی یمن، از یک سو از مواضع عربستان ناراضی است چرا که در برابر امارات به خوبی ایستادگی نکرده و از سوی دیگر روابطش با امارات متشنج به شمار می رود.

حزب اصلاح وابسته به اخوان المسلمین نیز، روابط میان عربستان و امارات را به ضرر خود می داند چرا که هردو این کشورها با اخوان المسمین مخالف هستند. موضع انصارالله نیز در قبال ائتلاف سعودی در یمن و تجاوزات این ائتلاف کاملاً آشکار است.

شورای انتقالی جنوب یمن نیز که تحت حمایت امارات است، نسبت به اقدامات عربستان در یمن اعتراض دارد اما در عین حال باید هم با عربستان و هم با امارات روابط خوبی داشته باشد تا بتواند به حیات خود ادامه دهد.

آنچه که واضح و معین است این است که عربستان و امارات دیگر همانند سال 2015 و شروع تجاوز به یمن با یکدیگر توافق نداشته و اختلافات آنها روز به روز افزایش پیدا می نماید. بر اساس آنچه که در این سند آمده است به نظر می رسد اختلافات میان عربستان و امارات بر سر یمن می تواند بر آینده روابط میان 2 کشور تأثیر منفی بگذارد.

این در حالی است که هر روز اخبار مربوط به درگیری های نظامی میان مزدوران عربستان و امارات در استان های جنوبی یمن منتشر می گردد. این درگیری ها که غالباً در استان ابین به وقوع می پیوندد بر سر مناطق تحت نفوذ مزدوران ریاض و ابوظبی رخ می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 878

به "انتشار یک سند محرمانه در مورد اختلافات امارات و عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار یک سند محرمانه در مورد اختلافات امارات و عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید