از رهبر انقلاب به خاطر دعوت مومنان برای عزاداری با موازین بهداشتی سپاسگزاریم

به گزارش شهر وبلاگ، مجمع روحانیون مبارز تاکید نمود: از رهبر معظم انقلاب و مراجع گرانقدر و عالمان بزرگوار دین که مومنان را به عزاداری با رعایت موازین بهداشتی دعوت نموده اند سپاسگزاری می گردد.

از رهبر انقلاب به خاطر دعوت مومنان برای عزاداری با موازین بهداشتی سپاسگزاریم

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، مجمع روحانیون مبارز در بیانیه ای به مناسبت فرارسیدن ماه محرم تاکید نمود: وظیفه عظیم عزاداری اباعبدالله تعطیل شدنی نیست و آنچه سال جاری انجام خواهد شد با رعایت موازین بهداشتی خواهد بود.

متن بیانیه بدین توضیح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیک یا اباعبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک

سلام بر ایمان وعشق و حماسه حضرت اباعبدالله الحسین (ع)

با فرارسیدن ماه محرم دل های پاک شیعیان و همه انسان دوستان و دلدادگان آزادی و عدالت، سرشار از عشق به اباعبدالله و خاندان پاک او و غرق در ماتم می گردد.

عاشورا نماد درخشان تشیع است که حقیقت اسلام را زنده نگه داشته و بیداد و تبعیض و تحقیر انسان و وادادگی او در برابر طاغوت را نکوهیده و محکوم نموده است. نهضت حسینی در هر منطقه به خصوص از سوی شیعیان و دوستداران اهل بیت علیهم السلام طی مراسم و مناسک ویژه عظیم داشته می گردد و هیچ حادثه و جریانی نتوانسته است آتش این عشق و دلداگی را خاموش کند.

مجمع روحانیون مبارز با تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله و یاران پاکبازش توجه مومنان و هم میهنان را به نکته های زیر جلب می نماید.

1-سال جاری که ویروس ویرانگر کرونا جان انسان ها را در سراسر زمین از جمله میهن عزیزمان در معرض تهدید جدی قرار داده است ادای احترام به عاشورا و اباعبدالله و عظیمداشت یاد و نام او را نیز با الزامات تازه ای روبرو نموده است که موجب می گردد عزاداری ها به گونه ایی دیگر برگزار گردد.

2- رعایت کامل دستورالعمل ها و پرتکل های بهداشتی برای حفظ جان و سلامت خود و دیگران بخصوص عزاداران ضروری است.

3- لزوم خودداری جدی از تجمعات و مراسمی که موجب شیوع بیماری و سرایت گسترده تر ویروس کرونا می گردد.

4- از رهبر معظم انقلاب و مراجع گرانقدر و عالمان عظیموار دین که مومنان را به عزاداری با رعایت موازین بهداشتی دعوت نموده اند و بر توهم جاهلانه یا مغرضانه ناسازگاری دین و علم، خط بطلان کشیده اند سپاسگزاری می گردد. باید مبنای مومنان و عزاداران سیدالشهداء (ع) رهنمود های این عظیمان و نه گفتار ها و مواضع جاهلانه ای باشد که موجب وهن دین و دینداری است.

مجمع روحانیون مبارز بار دیگر یاد و خاطره شکوهمند عاشورا را گرامی می دارد و اعلام می نماید که وظیفه عظیم عزاداری اباعبدالله تعطیل شدنی نیست و آنچه سال جاری انجام خواهد شد با رعایت موازین بهداشتی خواهد بود.

مجمع روحانیون مبارز 28 مرداد 1399،

28 مرداد 1399

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 615

به "از رهبر انقلاب به خاطر دعوت مومنان برای عزاداری با موازین بهداشتی سپاسگزاریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از رهبر انقلاب به خاطر دعوت مومنان برای عزاداری با موازین بهداشتی سپاسگزاریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید