ادامه فرایند کاهش مبتلایان جدید کرونا برای چهارمین روز پیاپی، آیا پس از تعطیلات نیز فرایند کاهشی ادامه خواهدیافت؟

به گزارش شهر وبلاگ، شیب منحنی ابتلا به کرونا برای چهارمین روز پیاپی نزولی بود اما این نگرانی وجود دارد که با سرانجام تعطیلات نوروزی و بازگشتن بسیاری از مشاغل که امکان دورکاری برای خبرنگارانن وجود ندارد به محیط کار خود؛ این آمار همچنان در روزهای آینده نزولی می ماند؟

ادامه فرایند کاهش مبتلایان جدید کرونا برای چهارمین روز پیاپی، آیا پس از تعطیلات نیز فرایند کاهشی ادامه خواهدیافت؟

به گزارش خبرنگار حوزه پزشکی و بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران؛ تعداد مبتلایان 24 ساعت گذشته به کرونا در ایران توسط وزارت بهداشت 2 هزار و715 نفر اعلام شد که به نسبت روز گذشته 160 تن کاهش داشته و برای چهارمین روز پیاپی این فرایندکاهشی ادامه داشته است .

بدون شک شکل گیری فرایند کاهشی آمار مبتلایان جدید کرونا در کشور متاثر از ممنوعیت سفرهای نوروزی در هفته دوم تعطیلات نوروز و اجرای سخت گیرانه طرح فاصله گذاری اجتماعی است. همانگونه که افزایش شدید آمار مبتلایان به بیش از 3 هزار نفر در روز نتیجه عدم جلوگیری از سفرهای نوروزی در هفته نخست سال و روزهای پایانی سال 98 بود. امید است که آگاهی یافتن مردم و مسئولان از چنین تجربه بارزی سبب عدم تکرار چنین اشتباهاتی در آینده شود تا کشور بیش از بیش در بحران انتشار بیماری فرو نرود و هرچه سریعتر مهار بیماری در ایران تحقق یابد.

از دیگر سو همچنین افزایش هزار و 224 نفری آمار بهبودیافتگان سبب شده تا امیدها نسبت به درمان این بیماری در کشور و توسط پزشکان و کادر درمان ایرانی افزایش یابد. آمار بهبودیافتگان کرونا که روز گذشته 16 هزار 711 نفر بود؛ امروز به عدد امید بخش 17 هزار 935 نفر رسید.

جدول مقایسه آمار ابتلا به کرونا در ایران جمعه 15 فروردین

متاسفانه بر اساس آمار رسمی در 24 ساعت گذشته 134 نفر دیگر از هموطنانمان بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند که این آمار نسبت به عدد 124 نفر در روز گذشته فرایند افزایشی اندکی را نشان می دهد. آمار کل جان باختگان کرونا در کشور به این ترتیب به عدد 3 هزار و 294 نفر رسید و 4 هزار و 35 نفر از بیماران در شرایط شدید این بیماری قرار دارند.

  • آخرین آمار مبتلایان ویروس کرونا تا روز جمعه 15 فروردین/ بهبودیافتگان 17 هزار و 935 و مبتلایان 53 هزار و 183 نفر+جزئیات

گفتنی است اجرای گسترده طرح غربالگری بیماری کرونا همچنان با قدرت ادامه دارد و سلامت بیش از 69 میلیون نفر از هموطنانمان تا کنون در طرح غربالگری بررسی شده است. مسئولان وزارت بهداشت بارها از مردم خواسته اند تا در صورت دریافت تماس از شماره 4030 مربوط به طرح غربالگری حتما جوابگوی مشاوران بهداشت و درمان باشند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 139

به "ادامه فرایند کاهش مبتلایان جدید کرونا برای چهارمین روز پیاپی، آیا پس از تعطیلات نیز فرایند کاهشی ادامه خواهدیافت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه فرایند کاهش مبتلایان جدید کرونا برای چهارمین روز پیاپی، آیا پس از تعطیلات نیز فرایند کاهشی ادامه خواهدیافت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید