اجرایی شدن طرح منطقه گردشگری بوذرجمهر خراسان جنوبی تا سرانجام امسال

به گزارش شهر وبلاگ، علیرضا ارجمندی مدیرکل مناطق نمونه و زیرساخت های گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز 28 اردیبهشت ماه با حضور در منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر، از فعالیت های صورت گرفته بازدید کرد و ضمن تایید اقدامات صورت گرفته در منطقه، قول مساعد داد که با پیگیری و برطرف موانع طرح جامع منطقه، طی امسال به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری کشور خواهد رسید.

اجرایی شدن طرح منطقه گردشگری بوذرجمهر خراسان جنوبی تا سرانجام امسال

بهترین تجربه سفر را به سفر به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، مرتضی عربی، معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل این بازدید با حضور کریمی، فرماندار قاینات، قرائی، رئیس شورای اسلامی قاین، ایوب نژاد، شهردار قاین و عباس زاده سرپرست اداره قاینات بود، گزارشی از اقدامات اجرا شده در منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاینات ارائه کرد و گفت: منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر در اولین سفر دولت نهم به استان در سال 84، به تصویب هیات وزیران رسید. به استناد آیین نامه هیات وزیران، مناطق نمونه گردشگری پس از تصویب در هیات دولت به منظور اجرایی شدن مصوبه به سرمایه گذار بخش خصوصی یا عمومی که مجوزهای لازم را از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی واگذار می گردد تا نسبت به تهیه طرح های جامع و تفصیلی منطقه اقدام کنند. دولت و نهادهای خدمت رسان نیز موظف به تامین زیرساخت ها برای این گونه مناطق می باشند.

او در ادامه اضافه کرد: در سال 1385 مجوز سرمایه گذاری برای شهرداری قاین صادر شده است. با توجه به این که تهیه طرح جامع منطقه بر عهده سرمایه گذار بوده، برای یاری به رونق منطقه و تسریع در کار طرح جامع منطقه از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهیه و در اواخر سال 1387 به تصویب کارگروه گردشگری استان رسید. به موازات آن، این اداره کل اقدام به تامین زیرساخت های منطقه از جمله بازسازی، بازسازی و ساماندهی بقعه و بنای بوذرجمهر، شبکه آبرسانی، احداث بلوار ورودی به محدوده، اجرای شبکه فاضلاب و گازرسانی، سرویس بهداشتی و نمازخانه، سکوهای استراحت و آلاچیق کرده است.

عربی گفت: پس از تصویب طرح در کارگروه گردشگری به استناد آیین نامه های مربوط به کارگروه های شورای برنامه ریزی و توسعه استان ها، موضوع جهت تصویب طرح در شورای برنامه ریزی و توسعه استان به دبیرخانه شورا و همچنین شهرداری قاین ابلاغ شد که پس از پیگیری های مداوم، طرح جامع در خرداد 1393 به تصویب شورای برنامه ریزی استان رسید. همچنین به سرمایه گذار ابلاغ شد تا نسبت به تهیه طرح تفصیلی و ارائه کاربری های طرح اقدام کند که پس از پیگیری های به عمل آمده و جهت انطباق طرح تفصیلی تهیه شده با طرح جامع و برگزاری جلسات متعدد در حالی که نواقص طرح تفصیلی هنوز مرتفع نشده بود، شورای عالی شهرسازی و معماری در مهر 94 به وزارتخانه و دستگاه های اجرایی ذیربط اظهار داشت طرح های مربوط به مناطق نمونه گردشگری جهت انطباق با طرح های فرادست، احتیاجمند تصویب در آن شوراست. در حال حاضر پیگیری های لازم برای تصویب طرح به وسیله شهرداری قاین به عنوان مدیر و سرمایه گذار منطقه و هم چنین شورای اسلامی شهر قاین در حال اجرا است.

در این جلسه هم چنین رئیس شورای اسلامی و شهردار قاین به عنوان مدیر و سرمایه گذار منطقه، ضمن خیر مقدم به میهمانان جلسه، اعلام نمودند پس از ارسال مدارک مورد احتیاج به کارگروه شورای عالی شهرسازی، موضوع تصویب طرح به جد در حال پیگیری است.

در خاتمه اعلام شد که پس از تصویب، به مدیر منطقه ابلاغ خواهد شد تا بر اساس طرح، نسبت به جذب، تشویق و تسهیل ورود سرمایه گذاران اقدام نماید. امید است با برطرف موانع و تصویب طرح، شاهد حضور پررنگ سرمایه گذاران و رونق منطقه باشیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 307

به "اجرایی شدن طرح منطقه گردشگری بوذرجمهر خراسان جنوبی تا سرانجام امسال" امتیاز دهید

1 کاربر به "اجرایی شدن طرح منطقه گردشگری بوذرجمهر خراسان جنوبی تا سرانجام امسال" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرایی شدن طرح منطقه گردشگری بوذرجمهر خراسان جنوبی تا سرانجام امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید