ائتلاف عربی تولیدات نفتی یمن را می دزدد

به گزارش شهر وبلاگ، شرکت نفت یمن گفت که ائتلاف متجاوز عربی 15 کشتی حامل تولیدات نفتی را در نزدیکی بندر جیزان توقیف نموده است.

ائتلاف عربی تولیدات نفتی یمن را می دزدد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از شبکه خبری المیادین، شرکت نفت یمن در بیانیه ای اظهار داشت که ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان، علی رغم تکمیل مراحل بازرسی کشتی های حامل مشتقات نفتی در جیبوتی و دریافت مجوز بین المللی برای ورود به بندر حدیده، 15 کشتی را در نزدیکی بندر جیزان توقیف نموده است.

در این بیانیه آمده است: خالی بودن بندر حدیده از کشتی های حامل تولیدات نفتی از 11 روز گذشته نشانه خطرناکی از تشدید تجاوزگری است و این اقدام جنایتکارانه نتایج انسانی فاجعه باری به ویژه درپی شیوع کرونا به همراه خواهد داشت.

این شرکت در ادامه کشورهای عضو ائتلاف سعودی را مسؤول پیامدهای محاصره ظالمانه و دزدی دریایی مداوم آنها دانست و تأکید کرد که سازمان ملل مسؤول شانه خالی کردن این کشورها از تعهدات بین المللی و انسانیشان است.

به همین دلیل، احمد دارس، وزیر نفت و معادن دولت نجات ملی یمن در سخنانی گفت که متجاوزان علی رغم شرایط استثنایی ایجاد شده در پی شیوع کرونا به محاصره و دزدی دریای خود ادامه می دهند.

وی گفت: بخش بهداشتی بیشترین آسیب را از تداوم محاصره و جلوگیری از ورود کشتی های نفتی به بندر حدیده دیده است.

دارس توضیح داد: ما به دلیل دزدی دریایی ائتلاف متجاوز عربی، با مشکل تهیه گاز و سوخت برای بیمارستان ها و خودروهای آمبولانس روبرو هستیم. و دولت برای متوقف شدن این دزدی دریایی به سازمان ملل و دیگر سازمان ها مراجعه می نماید، چراکه تاخیر در رسیدن یک کشتی به بندر حدیده ضرر 18 الی 20 هزار دلاری را در یک روز به همراه خواهد داشت.

وزیر نفت یمن ادامه داد: مقامات مربوطه در وزارت نفت قادر به اخذ مجوز و دریافت تأییدیه برای تعمیر و نگهداری نفتکش صافر نیستند و ائتلاف متجاوز با وجود درخواست این مقامات ازتمامی نهادهای بین المللی ، به ویژه سازمان ملل مانع از دریافت این مجوز می گردد.

در همین حال، علی المفتی، مدیر اداره خدمات وزارت بهداشت یمن با اشاره به اینکه بیمارستان های این کشور هر ماه به یک میلیون و 500 هزار لیتر ماده دیزل احتیاج دارد، اضافه کرد: مراکز درمانی خصوصی و سایر واحدهای بهداشتی نیز به مقادیر بیشتری از این نوع سوخت احتیاج دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 387

به "ائتلاف عربی تولیدات نفتی یمن را می دزدد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ائتلاف عربی تولیدات نفتی یمن را می دزدد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید