آلودگی 45 مرکز بهزیستی کشور به کرونا ، 55 سالمند فوت شدند

به گزارش شهر وبلاگ، رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: از 2 هزار و 531 مرکز نگهداری سالمندان، معلولان و معتادان تا به امروز 45 مرکز به ویروس کرونا آلوده شده اند که 1.7 درصد کل مراکز بهزیستی کشور را تشکیل می دهد.

آلودگی 45 مرکز بهزیستی کشور به کرونا ، 55 سالمند فوت شدند

از پروفایل اینستاگرام بهروز ازند دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، وحید قبادی دانا امروز در نشستی خبری که به صورت ویدئو کنفرانس در وزارت بهداشت برگزار گشت، اظهار کرد: از میان مراکز سالمندان و معلولان، 30 مرکز و مراکز سالمندان نیز از 305 مرکز 23 مرکز آلوده شده است.

وی اضافه نمود: از 55 نفری که فوت شده اند، 71 درصد بالای 70 سال و 27 درصد بالای 90 سال داشتند.

قبادی دانا گفت: از 10 هزار کودک بی سرپرست و بدسرپرست که در مراکز ما نگهداری می شوند، هیچ آمار فوتی نداشتیم. البته 7 مورد مثبت ابتلا به کرونا بودند که بهبود یافته اند.

رییس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: با شروع کرونا در چین، پنجم بهمن ماه اولین بخشنامه به بیش از 2 هزار و 500 مرکز تحت پوشش سازمان بهزیستی که به طور شبانه روزی از سالمندان و معلولان و معتادان نگهداری می کنند، ابلاغ شد. خوشبختانه هیچ معلول ذهنی و هیچ سالمندی در کشور نبود که از خدمات بهداشتی و درمانی محروم باشند. در کشور ما مثل برخی کشورهای دیگر به هیچ سالمندی گفته نشده که به آنها ونتیلاتور یا آمبولانس اختصاص داده نمی شود.

قبادی دانا بیان کرد: در مورد میزان فوت در مراکز سالمندان و معلولان کشور تا 23 فروردین، 55 نفر فوت کرده اند که 1.2 کل فوت شدگان کشور بر اثر کرونا را تشکیل می دهد. 59 نفر از افرادی که در مراکز سالمندان و معلولان دچار کرونا شدند، بهبود یافته اند.

وی اضافه نمود: بر اساس آمارهای اعلام شده 5.3 درصد احتمال ابتلای گروه های سالمندان و معلولان بیشتر از جمعیت عادی بوده و 4.8 برابر احتمال مرگ و میر این دسته بیشتر از سایر افراد است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 182

به "آلودگی 45 مرکز بهزیستی کشور به کرونا ، 55 سالمند فوت شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلودگی 45 مرکز بهزیستی کشور به کرونا ، 55 سالمند فوت شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید