آتش سوزی مرگبار در غرب سنگاپور

به گزارش شهر وبلاگ، بر اثر حادثه آتش سوزی در یک ساختمان صنعتی در غرب سنگاپور سه کارگر جان خود را از دست داده و پنج کارگر دیگر نیز به شدت مصدوم شدند.

آتش سوزی مرگبار در غرب سنگاپور

همراه ما باشید تا با تور ارزان سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران از ایسنا، سیلاس سِنگ، کمیسر ایمنی و بهداشت محیط کار (WSH) سنگاپور در این باره گفت: در حادثه آتش سوزی در یک ساختمان صنعتی در منطقه تواس واقع در غرب سنگاپور از 10 کارگری که دچار سوختگی شدند، سه نفر فوت کردند.

سنگ اضافه کرد: پنج نفر دیگر در بیمارستان بستری هستند که حالشان وخیم است و دو کارگر دیگر نیز از بیمارستان مرخص شده اند.

بنابر گزارش چنل نیوز ایشیا، تحقیقات اولیه نشان می دهد که علت حادثه، انفجار گرد و غبار و پودر قابل اشتعال در محل بوده است.

به گفته مقامات محلی، این گرد و غبار به شکل پودر نشاسته سیب زمینی بوده است. ماده ای که برای فرایند تولیدات، توسط این شرکت صنعتی در محل مورد استفاده قرار می گرفت.

هر ماده بسیار ریزی که در هنگام مخلوط شدن با هوا، ایجاد انفجار یا احتراق کند را پودر انفجاری می گویند موادی مثل اغلب مواد جامد آلی نظیر شکر، آرد، دانه چوب، بسیاری از پودر فلزات و بعضی از مواد غیر فلزی معدنی از این جمله هستند.

سنگ در شرح این حادثه گفت: بعضی از مواد به صورت عادی قابل انفجار نیستند ولی اگر در اندازه های بسیار ریز موجود باشند به ویژه اگر تهویه محل مناسب نباشد، هنگام انتقال از کیسه به داخل میکسر، گرد وغباری که از آنها به هوا بلند می گردد در اثر اصطکاک، پتانسیل خوبی برای انفجار دارد.

بنابراین هر گونه فعالیت در محیط کار که باعث ایجاد پودر یا گرد وغبار گردد باید از نظر ایجاد انفجار و احتراق آنالیز گردد مانند گرد زغال، چوب اره و منیزیم و همچنین بسیاری از ذرات معمولی مانند آرد ٬شکر ٬شیرخشک٬ غلات و گرده های گیاهی که توانایی ایجاد پودر انفجاری دارند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1076

به "آتش سوزی مرگبار در غرب سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش سوزی مرگبار در غرب سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید